| Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine | |
|
+14martineke Lin vichnok La cigale Djuus Lilianeke Den130 Danielle standard Ilunga FrEaK Addyke Jujufreak Admin 18 posters |
|
Author | Message |
---|
Lin
Aantal berichten : 163 Registratiedatum : 2011-01-08 Leeftijd : 70 Woonplaats : Kontich
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Thu Mar 20, 2014 3:39 pm | |
| Gelukkige verjaardag kleintje! | |
|
| |
Addyke
Aantal berichten : 23574 Registratiedatum : 2010-11-14 Leeftijd : 76 Woonplaats : Hoboken
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Thu May 22, 2014 10:07 pm | |
| Justine Henin moet het van dokter rustiger aan doen © photo news. Hoe zou het nog zijn met Justine Henin? Niet altijd even goed, zo blijkt uit een interview met 'Play Tennis', waarin de 30-jarige ex-tenniskampioene toegeeft dat ze de voorbije maanden zo diep is gegaan om haar tennisclub in Limelette van de ondergang te redden, dat haar dokter haar begin dit jaar heeft aangeraden om het kalmer aan te doen. "Ik vroeg te veel van mezelf. Veertien dagen na mijn bevalling was ik alweer aan het werk!", zegt Henin. Henin lanceerde de club in 2007 samen met haar toenmalige coach Carlos Rodriguez. Maar de 'Club Justine Henin' raakte in vieze papieren en 'Juju' moest zelf voor een herstructurering en doorstart zorgen. "Ik heb me het project opnieuw eigen moeten maken. De kosten moesten verminderen, alle details opvolgen, de betalingen, de lessen, het restaurant. Het was nogal een werk. Ik ben er wel in geslaagd de club uit de rode cijfers te halen. Dat was nodig, want we stevenden af op een fiasco... en ik ook. Bovendien stond ik ook drie dagen per week op het terrein om de kinderen van mijn tennisacademie bij te staan." Henin, die zelf veel geld in de club had gestoken, trok met algemeen manager Gaëtan Poty een betrouwbare rechterhand aan en koos voor een koerswijziging. Niet langer die kille eliteclub waarvoor Rodriguez koos, maar een club met een meer sociaal en familiaal karakter. Een onderwerp waarop Henin het onlangs had met Kim Clijsters, toen ze elkaar in maart terugzagen op de Amerikaanse ambassade voor de komst van Obama. "Wij praten nooit over tennis, maar meestal over kindjes. We gaan elkaar niet bellen om af te spreken, wel zijn we altijd blij elkaar terug te zien." "Uiteindelijk zijn we samen opgegroeid, samen succesvol geworden, maar hadden we ook de hele tijd bepaalde complexen ten opzichte van elkaar. De ene stond altijd waar de andere wilde zijn. Ik had graag haar frisheid gehad, haar zorgeloosheid. En nu ik zelf mama ben, heb ik nog meer bewondering voor de manier waarop zij teruggekomen is, recht naar de top na de geboorte van Jada. Ik had dat nooit gekund", aldus Henin. | |
|
| |
Den130
Aantal berichten : 3057 Registratiedatum : 2011-01-07 Woonplaats : Enghien
| |
| |
Lin
Aantal berichten : 163 Registratiedatum : 2011-01-08 Leeftijd : 70 Woonplaats : Kontich
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Fri Jun 13, 2014 10:56 am | |
| http://sporza.be/cm/sporza/tennisOp de website van SPORZA staan een paar mooie filmpjes van een lang interview met Justine. Fijn om nog eens iets van haar te horen. Het gaat goed met haar, al oogt ze een beetje vermoeid, en ze zegt weer heel wat verstandige dingen. Een gesprek met Justine heeft altijd inhoud, dat vind ik zo geweldig aan haar. En Lalie is blijkbaar een karakterke! Van wie zou ze dat hebben? | |
|
| |
Den130
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Fri Jun 13, 2014 12:48 pm | |
| | |
|
| |
Addyke
Aantal berichten : 23574 Registratiedatum : 2010-11-14 Leeftijd : 76 Woonplaats : Hoboken
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Sat Aug 09, 2014 7:25 pm | |
| Masters 2007: Henin et Sharapova pour un spectacle total
Justine Henin ponctue sa superbe année 2007 par un splendide victoire, acquise au mental et au physique face à une terrible Maria Sharapova, revenue à son plus haut niveau.
Complètement retrouvée, pleinement libérée, Maria Sharapova enchaine les victoires lors du Masters de Madrid, elle qui n'avait joué qu'un seul match depuis l'US Open. Un match perdu, chez elle, à Moscou, face à Victoria Azarenka, alors 30ème au ranking WTA. A la dérive depuis plusieurs mois, elle ne doit sa présence à Madrid qu'au forfait de Venus Williams. Minée par les blessures aux ischio-jambiers et à l’épaule droite, la belle Anna a connu une saison difficile mais revit complètement à l'occasion du dernier tournoi de l'année. Elle remporte ses 3 matches de poule et ne fait qu'une bouchée d'Anna Chakvetadze en demi-finale.
Elle affronte donc Justine Henin en finale
La Belge a réalisé un splendide tournoi et arrive au dernier stade sans avoir perdu de set. Mieux, elle surclasse ses adversaires. Elle bat Anna Anna Chakvetadze 6-1, 7-6 avant de disposer de Jelena Jankovic sur un double 6-2 Dans son dernier match de groupe, elle prend sa revanche sur Marion Bartoli, qui l'avait éliminée en 1/2 finale à Wimbledon. Et de quelle manière! 6-0, 6-0. En 1/2 finale, elle affronte Ana Ivanovic, qu'elle avait battue en finale à Roland Garros. Ici, même verdict: la Belge sort la Serbe, sur un double 6-4.
Master's degrees 2007: Henin offers herself Sharapova
Justine Henin punctuates her magnificent year of 2007 by a magnificent victory, acquired in the mental and in the physical appearance in front of a terrible Maria Sharapova returned to her highest level.
Completely found, completely released, Maria Sharapova chains the victories during Master's degrees of Madrid, her who had played only a single match since the US OPEN. A match lost, at her home, in Moscow, in front of Victoria Azarenka, then 30th in the ranking WTA. Adrift for several months, she owes her presence in Madrid only at fixed rate of Venus Williams. Worn down by wounds in the harmstring and in the right shoulder, the beautiful Maria knew a difficult season but revised completely on the occasion of the last tournament of the year. She takes away her 3 matches of hen and makes only Anna Chakvetadze's narrow-minded in semi-final.
She thus faces Justine Henin in finale
The Belgian realized a magnificent tournament and arrives at the last stage without having lost of set. Better, she outclasses her opponents. She beats Anna Chakvetadze 6-1, 7-6 before having Jelena Jankovic on a double 6-2 In her last match of group, she takes her revenge on Marion Bartoli, who had eliminated her in 1/2 finale in Wimbledon. And how! 6-0, 6-0. In 1/2 finale, she faces Ana Ivanovic, that she had beaten in finale to Roland Garros. Here, same verdict: the Belgian takes out the Serb, on a double 6-4.
Master's degrees 2007: Henin offers herself Sharapova
Finale is luxurious. Begun modestly, the meeting sees both players increasing their level of tennis. The intensity is enormous and none of the two champions wants to bend in front of the other one. Both players fight on all balls and offer to the public a show of a level rarely reached.
Pushed twice in the ropes, the Russian succeeded in returning every time in the match by taking out extraordinary knocks. Henin, beaten in the first set having saved 7 balls of 1st round, had made the difference to 4-4 in the second set and is imperative 7-5. She buckles the match in the ultimate round, on one 6-3, after 3 hour 24 and offers herself a 25th consecutive victory to end the year. Just return for Justine, who beats the one who had taken her, her place of number 1 in the classification WTA in January.
" A match which everybody will remember, height, with two players who fought and who cracked alternately. It was one of the hardest of my career " grant Henin after the duel. " I prefer to win matches like that, adds Justine. I managed to stand out with physical resources which I did not suspect even if I have aches. As for Maria, I thought that she was earlier going to fail. It is in any case the match of my career where I went farthest from the point of view of the feelings. That was worth a victory in Grand slam! "
Winner in Roland Garros and in the US OPEN, her punctuates her year of 2007 by defending triumphantly her title in Master's degrees. She becomes the 6th player of the history to take away 2 successive editions, after Chris Evert, Martina Navratilova, Monica Seles, Steffi Graf and Kim Clijsters. | |
|
| |
Addyke
| |
| |
Lin
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Wed Oct 29, 2014 11:18 pm | |
| Is Justine opnieuw mama geworden? Ik heb daarover nog niks gehoord of gelezen. Zou wel fijn zijn, een broertje voor Lalie. Raphaël is een mooie naam. | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Fri Oct 31, 2014 9:34 pm | |
| Line moet iets rechtzetten Het is niet Justine die een zoontje heeft maar iemand van de familie van Dannielle Sorry . Het komt omdat ik geen frans ken en maakte het er van sorry
| |
|
| |
Lin
| |
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Sat Nov 01, 2014 12:16 am | |
| | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Fri Feb 13, 2015 6:24 pm | |
| Justine Henin, marraine de La Liégeoise cette année
courses Woman Race.
L’an dernier, cette belle affluence avait surtout permis de récolter 11169 euros, reversés au Fonds Léon Fredericq qui soutient la recherche contre cancer. Parce qu’un des grands objectifs de Woman Race consiste toujours à sensibiliser et récolter des fonds pour la lutte contre les cancers, touchant spécifiquement les femmes.
«Nous nous sommes donnés trois buts: récolter des fonds, faire connaître des associations locales de lutte contre le cancer (et les fonds sont toujours reversés à une association locale) et promouvoir le sport comme moyen de lutte contre le cancer», détaille Robert Bosmans. «Il faut savoir que pratiquer un peu de sport réduit de 24 à 36% les chances d’avoir un cancer ou une récidive.»
Ce type d’événements populaires s’avère donc tout indiqué pour permettre à de nombreuses femmes de goûter aux joies du sport, qu’elles en pratiquent régulièrement ou jamais.
L’événement sera d’autant plus populaire cette année qu’un village d’animations sera implanté dans le parc d’Avroy. Une personnalité sportive – et non des moindres – a par ailleurs accepté de devenir marraine de La Liégeoise. Il s’agit de Justine Henin, qui ne participera pas à la course, mais sera bien présente le 1er mars pour l’occasion.
L' Avenir.Net | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Sun Mar 08, 2015 10:53 am | |
| Justine Henin in het geheim getrouwd op Corsica Justine Henin is in het geheim getrouwd met haar vriend Benoît Bertuzzo op het eiland Corsica. Dat meldt La Dernière Heure. De plaats is alvast idyllisch: het eiland Corsica. De trouw zou al dateren van in oktober, maar het nieuws raakte nu pas bekend. De twee zijn al vier jaar een koppel en hebben een dochtertje, Lalie. Henin was eerder al tussen 2002 en 2007 getrouwd met Pierre-Yves Hardenne. | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Tue Apr 14, 2015 7:21 pm | |
| Justine Henin maakt rentree als commentatrice op Roland Garros Door: Hans Op de Beeck 14/04/15 - 17u37 Bron: sudinfo © belga. Justine Henin zal straks terug op Roland Garros te zien zijn. Het gewezen nummer één van de wereld zal aan de Porte d'Auteuil opnieuw aan de slag gaan als co-commentator voor de zenders van de openbare omroep France Télévisions. 'Juju' maakt zo haar comeback na een sabbatical, waarin ze de media links liet liggen. Voor France Télévisions en de RTBF was ze ook in 2012 en 2013 op Roland Garros aanwezig. Toen meer als analiste, waar ze dit jaar naast Laurent Luyat de hele dag als co-commentator zal fungeren. Naast Henin schakelt France Télévisions ook Michaël Llodra in. De Franse tennisser, die onlangs de rackets opgeborgen heeft, zal dit weekend zijn debuut maken op televisie tijdens het graveltoernooi van Monte-Carlo, dat uitgezonden wordt op France 4 en France Ô. | |
|
| |
Den130
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Tue Apr 14, 2015 8:54 pm | |
| | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Wed May 13, 2015 10:59 pm | |
| Justine Henin: "Ik mis het tennis niet"
Voormalig tenniskampioene Justine Henin stond vandaag de pers te woord op haar tennisclub in Limelette. De Belgische ex-nummer 1 van de wereld sprak onder meer ook over het leven na haar tenniscarrière. "Ik mis het tennis en de adrenaline niet. Ik ben gelukkiger dan ik ooit ben geweest in mijn carrière", aldus Henin.
"Tennis heeft me veel vreugde gegeven, maar ik neem mijn racket nog zelden vast, behalve om anderen te plezieren", vertelt "Juju". "Misschien accepteer ik ooit een uitnodiging voor een exibitiewedstrijd." Behalve aan yoga en joggen doet Henin niet meer aan sport. Sinds twee jaar is ze de fiere mama van haar dochter Lalie. "Ik heb begrepen dat de tenniswereld niet mijn hele wereld is. Dat was wel zo toen ik nog speelde. Toen ik mijn comeback maakte (2010) was dat niet zozeer omdat ik daar zin in had, maar omdat ik een leegte wilde opvullen. Nochtans was ik fysiek en mentaal helemaal uitgeput."
Meteen na haar definitieve afscheid (2011) ontmoette ze haar vriend Benoit. Henin houdt zich voor het overige bezig met haar tennisclub en haar vereniging "Justine for Kids". "In mijn sportieve carrière heb ik me heel vaak alleen gevoeld, dus nu wil ik dingen aanleren aan anderen," aldus "the Belgian backhand". "Mijn ervaring overbrengen aan jonge spelers is belangrijk, niet alleen om kampioenen te ontwikkelen, maar ook als leerschool. Ik wil dingen ontdekken die ik in mijn carrière niet heb gedaan door in het heden te leven."
Henin ziet zichzelf nog niet meteen opnieuw een carrière uitbouwen in het tennis als coach van het Fed Cup-team. "Ik doe de deur niet dicht, maar dat vergt 100 procent inzet en is vandaag niet aan de orde. Ik zal dat alleen doen als ik de indruk krijg dat ik goed werk kan verrichten."
Bewerkt door: Olivier Minnebo 12/05/15 - 16u39 Bron: Belga HLN | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Tue Aug 18, 2015 8:43 am | |
| Justine Henin opgenomen in de Rogers Cup Hall of Fame © belga. "Ik voel me erg vereerd om opgenomen te worden in de Hall of Fame", sprak Henin het publiek toe tijdens een speciale ceremonie. "Ik heb het toernooi twee keer gewonnen en naar Canada afzakken was altijd heel speciaal." Henin won het toernooi van Toronto in 2003 en 2007 en was verliezend finalist in 2005. In totaal nam ze zes keer deel. Henin vergezelt in de Rogers Cup Hall of Fame andere tennislegendes zoals Stefan Edberg, Monica Seles, Billie Jean King, en John McEnroe Door: redactie 16/08/15 - 22u54 Bron: Belga | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Sat Oct 24, 2015 12:22 am | |
| | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Sat Oct 24, 2015 12:26 am | |
| Justine Henin genomineerd voor 'Hall of Fame'
Justine Henin is genomineerd om opgenomen te worden in de International Tennis Hall of Fame. Henin won in haar carrière zeven grandslamtoernooien: vier keer Roland Garros, twee keer de US Open en één keer de Australian Open. In totaal veroverde de Waalse 43 titels op het WTA-circuit.
"Toen ik een klein meisje was, was ik al vol bewondering voor personen die deel uitmaakten van de Hall of Fame", reageerde Henin op haar nominatie. "Dat is tijdens mijn hele carrière altijd zo gebleven. Ik beschouw het als een grote eer dat mijn tennisloopbaan deze erkenning krijgt. Daarom wil ik het comité danken voor mijn nominatie."
Om als tennisser in aanmerking te komen voor de Hall of Fame, mag je de laatste vijf jaar geen belangrijke factor meer zijn geweest op het ATP- of WTA-circuit. Bovendien moet je een indrukwekkende internationale carrière hebben gehad, die gekenmerkt werd door integriteit, karakter en fair-play.
Ook ondermeer de Rus Marat Safin, gewezen nummer één van de wereld, werd genomineerd. De ceremonie waarin de nieuwe leden worden gehuldigd, vindt plaats op 16 juli 2016 in Newport (Rhode Island), de thuisbasis van de Hall of Fame.
HLN | |
|
| |
Lin
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Mon Dec 28, 2015 2:05 pm | |
| Vanaf vandaag is er in de krant De Morgen een nieuwe reeks, namelijk 'de Wending' over mensen die hun leven radicaal omgooiden. En deel 1 - in de krant van vandaag dus - is een heel lang en heel mooi interview met Justine Henin. Ze vertelt over haar carrière, de club in Limelette, haar stichting etc. Echt de moeite om even voor naar de krantenwinkel te hollen | |
|
| |
Lin
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Thu Feb 11, 2016 6:28 pm | |
| Net gelezen in de krant: Justine begint loopbaan als tenniscoach.
Ze gaat de Russische Elina Svitolina (nr 21) begeleiden, te beginnen op het toernooi van Dubai. Het partnership komt niet uit de lucht vallen. Svitolina trainde in haar jeugd al in de academie van Justine in Limelette. | |
|
| |
FrEaK
Aantal berichten : 306 Registratiedatum : 2011-01-02
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Sat Feb 27, 2016 4:00 am | |
| - Lin wrote:
- Net gelezen in de krant: Justine begint loopbaan als tenniscoach.
Ze gaat de Russische Elina Svitolina (nr 21) begeleiden, te beginnen op het toernooi van Dubai. Het partnership komt niet uit de lucht vallen. Svitolina trainde in haar jeugd al in de academie van Justine in Limelette. Ben zeer benieuwd naar haar coach talent. Als het even nauwgezet is als toen ze zelf speelde, heb ik er alle vertrouwen in. | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Tue Mar 08, 2016 10:53 pm | |
| http://bilder.t-online.de/b/77/20/52/62/id_77205262/610/tid_da/justine-henin-wurde-in-die-hall-of-fame-aufgenommen-.jpgOnze landgenote Justine Henin heeft een plaatsje gekregen in de gerenommeerde Tennis Hall of Fame. Dat is de hoogste eer die je in het tennis kan krijgen. Henin is de eerste landgenote die deze eer te beurt valt. De 33-jarige Henin heeft in haar carrière zeven grandslam-toernooien op haar naam geschreven. Vier keer was de beste op Rolland Garros. 117 weken stond ze op nummer 1 op de WTA-wereldranglijst. Toen ze in 2011 definitief stopte met tennissen, had ze 43 titels en 525 overwinningen op haar palmares. “Dit is een hele grote eer voor mij’’, reageerde Henin destijds verheugd op het nieuws dat ze genomineerd was. “Alle namen in de Hall of Fame zijn personen waar ik al als kind bewondering voor had en nu nog steeds bewonder. Ik bedank iedereen van het comité voor deze nominatie.” standaard.be | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Mon May 16, 2016 10:27 am | |
| | |
|
| |
Addyke
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine Sun Jul 17, 2016 5:49 pm | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine | |
| |
|
| |
| Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine | |
|