JHF forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
JHF forum

Justine Henin Fan Forum
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques

Go down 
+6
Ilunga
vichnok
FrEaK
Jujufreak
Lilianeke
Admin
10 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AuthorMessage
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptySun Jan 23, 2011 1:44 pm

Record: Schiavone klopt Kuznetsova na 4u 44'

Marathonpartij: 16-14 in derde set

De Italiaanse Francesca Schiavone (WTA 7) heeft zich vandaag in Melbourne geplaatst voor de kwartfinales van de Australian Open, in de langste wedstrijd ooit bij de vrouwen op een grandslamtoernooi. Om de eindstand van 6-4, 1-6 en 16-14 op het bord te krijgen, stonden Schiavone en de Russin Svetlana Kuznetsova (WTA 26) maar liefst 4 uur en 44 minuten op de baan.

Het vorige record dateert slechts van vorig jaar, eveneens op de Australian Open, toen de Tsjechische Barbora Zahlavova Strycova en de Russin Regina Kulikova 4 uur en 19 minuten speelden (7-6 (7/5), 6-7 (12/10), 6-3).

Schiavone en Kuznetsova- de killer van Henin- speelden 47 games, eentje minder dan het toernooirecord van de Amerikaanse Chanda Rubin en de Spaanse Arantxa Sanchez in 1995 (6-4, 2-6, 16-14).

In de partij, waarin beide speelsters ook medische verzorging kregen, werden 50 breakpunten genoteerd, waarvan er 36 gered werden. De derde set alleen al duurde 3 uur. (belga/adv)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyMon Jan 24, 2011 10:15 pm


Norman met Taiwanese bij laatste acht op Australian Open

Dick Norman en de Taiwanese Chia-Jung Chuang hebben zich in Melbourne geplaatst voor de kwartfinales van het gemengd dubbel op de Australian Open, het eerste grandslamtoernooi van het seizoen. Ze versloegen met twee keer 6-4, in 1 uur en 9 minuten, de Tsjechische Barbora Zahlavova Strycova en de Oostenrijker Oliver Marach, die 8e reekshoofd waren.

In de kwartfinales komen Chuang en Norman uit tegen de winnaars van de partij tussen het Zimbabwaans-Indische duo Cara Black/Leander Paes (4e reekshoofd) en het Taiwanees-Australische koppel Yung-Jan Chan/Paul Hanley.

De 26-jarige Chuang staat ook in het dubbelspel bij de vrouwen in de kwartfinales, aan de zijde van haar landgenote Su-Wei Hsieh. Ze heeft al 12 WTA-toernooien op haar palmares in het dubbelspel. Dick Norman werd met de Zuid-Afrikaan Wesley Moodie in de openingsronde van het mannen dubbel uitgeschakeld door Xavier Malisse en de Brit Jamie Murray. (belga/dea)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyTue Jan 25, 2011 1:08 pm

Tenniscomplex Australian Open krijgt facelift

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4026056 De Rod Laver Arena wordt grondig vernieuwd. © ap

De belangrijkste courts van de Australian Open in Melbourne zullen er in 2015 helemaal anders uitzien. Vanaf midden 2011 tot 2015 zal Melbourne Park, het sportcomplex dat de competitie herbergt, flink onder handen genomen worden.
In totaal zal er niet minder dan 800 miljoen Australische dollar (585 miljoen euro) geïnvesteerd worden. Zo komen er 21 nieuwe courts (8 indoor en 13 outdoor) en krijgt de Margaret Court Arena, de derde grootste court na de Rode Laver Arena en de Hisense Arena, 1500 plaatsen extra én een uitschuifbaar dak.

Ook de Rod Laver Arena en de Hisense Arena worden opgefrist. Daarnaast komt er ook een grote parking en een voetgangersbrug. De Australian Open werd vroeger in buitenwijk Kooyong gespeeld, maar verhuisde in 1988 naar Melbourne Park. In 2010 vonden maar liefst 650.000 toeschouwers de weg naar het tennisevent. (afp/dea)

Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Jan 26, 2011 4:12 pm

Geen 'Rafa-Slam' voor Nadal

De Spanjaard David Ferrer (ATP 7) heeft voor een verrassing van formaat gezorgd op de Australian Open. Hij versloeg in de kwartfinales in Melbourne zijn landgenoot Rafael Nadal, het nummer één op de wereldranglijst. Het werd 6-4, 6-2 en 6-3.

Nadal, de winnaar van de laatste drie grandslamtoernooien, zocht in de eerste set al na drie spelletjes de kleedkamers op om zich door een kinesist te laten behandelen. 'Rafa' leek te kampen met een hamstringblessure en speelde niet zijn beste tennis. Ferrer zelf was echter bijzonder sterk en haalde het na 2 uur en 32 minuten. Nadal, in 2009 winnaar in Australië, mist zo zijn 'Rafa-Slam', vier eindzeges op rij op een Grand Slam.

Voor de 28-jarige Ferrer is het nog maar de tweede keer in zijn carrière dat hij de laatste vier van een grandslamtoernooi bereikt, na de US Open in 2007. Op de Australian Open was zijn beste prestatie tot nu toe een kwartfinale (in 2008).

In de halve finales treft Ferrer de Brit Andy Murray (ATP 5), die eerder op de dag de Oekraïner Alexandr Dolgopolov (ATP 46) uitschakelde. De andere halve finale gaat tussen de Zwitser Roger Federer (ATP 2) en de Serviër Novak Djokovic (ATP 3). (belga/adv)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Jan 26, 2011 4:24 pm



Juniore An-Sophie Mestach naar kwartfinales in Melbourne

An-Sophie Mestach (ITF 5) heeft zich geplaatst voor de kwartfinales van het juniorestoernooi op de Australian Open in Melbourne. Ze versloeg in haar achtste finale de Sloveense Nastja Kolar (ITF 28) met 6-1 en 6-2.
In de kwartfinales speelt de 16-jarige Oost-Vlaamse, het tweede reekshoofd, tegen de Montenegrijnse Danka Kovinic (ITF 20). Die klopte de Chinese Saisai Zheng (ITF 7) met 6-1 en 6-2.

Ook in het dubbelspel was Mestach succesvol. Aan de zijde van de Nederlandse Demi Schuurs versloeg ze in de kwartfinales de Russinnen Irina Khromacheva en Yulia Putintseva, de eerste reekshoofden, met 6-1 en 6-2. Hun tegenstander in de halve finale kennen ze nog niet.

Ook De Loore stoot door
Ook Joris De Loore heeft zich aan de zijde van de Kroaat Mate Delic geplaatst voor de halve finales van het dubbelspel bij de juniores. Hun Franse tegenstanders Laurent Lokoli en Lucas Pouille gaven forfait voor het duel zodat de Belg en de Kroaat zonder spelen doorstootten.

In de halve finales spelen De Loore en Delic, de vierde reekshoofden, tegen de Tsjch Jiri Vesely en de Slovaak Filip Horansky, de eerste reekshoofden. (belga/odbs/adv)
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Jan 26, 2011 5:47 pm

het spijt me dit te moeten melden ...

Justine Henin zet punt achter carrière

Justine Henin zet door aanslepende problemen met haar elleboog een punt achter haar carrière. Dat maakt ze woensdag bekend.

Justine Henin (29) won zeven grandslamtoernooien (waaronder 4 keer Roland Garros) en een gouden medaille op de Olympische Spelen in Athene. Ze stond in totaal 117 weken op de nummer 1 van de WTA-rangschikking.

In 2002 trouwde ze en voegde de naam van haar man toe aan haar eigen naam: Justine Henin-Hardenne. Na persoonlijke problemen besloot ze op 23 januari 2007 de scheiding aan te vragen, zodat ze opnieuw onder de naam Henin tenniste.

Justine Henin werd door haar supporters ook wel Juju genoemd. Momenteel woont ze in Monaco. Haar tennisspel werd gekenmerkt door een vaak perfecte uitvoering van een grote verscheidenheid aan slagen, waarvan haar backhand, die John McEnroe "de mooiste backhand ter wereld" noemde, de beruchtste is.

Op 14 mei 2008 maakte Henin eerder al vrij onverwacht bekend met het tennissen te stoppen. Ruim één jaar later, op 22 september 2009 maakte ze echter bekend dat ze haar rentree aan het voorbereiden was. Die rentree was dus van korte duur.

Bron: De Standaard
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Jan 26, 2011 5:51 pm

Justine Henin arrête sa carrière

Après de nouveaux examens médicaux, Justine Henin a annoncé qu’elle arrêtait sa carrière tennistique. Sa lettre d’adieu

Bonjour à tous,

Si je m’adresse à vous par écrit, c’est parce que je vis des moments difficiles et que c’est le moyen qui me permettra de vous exprimer au mieux mon ressenti, le temps que je retrouve un peu mes esprits. Je n’ai malheureusement pas de bonnes nouvelles. J’ai passé différents examens ces derniers jours qui ont confirmé que j’avais vécu une grosse rechute au niveau de mon coude en Australie.

Après ma chute à Wimbledon en juin, je savais que les choses seraient compliquées pour revenir. Mais j’avais décidé de m’accrocher et de tout donner pour surmonter la blessure. Rarement épargnée par la douleur, ces derniers mois de travail ont été éprouvants. Le temps a passé et les doutes ont grandi, et seul le retour à la compétition pouvait y répondre. Pas les réponses que j’espérais malheureusement… J’ai souffert tous les jours un peu plus ces dernières semaines, mais je pensais que ma volonté prendrait le dessus. Aujourd’hui, les examens sont clairs et les médecins formels, mon coude est trop abimé et trop fragilisé pour que je puisse continuer à exercer ma passion et mon métier à haut niveau.

Je suis sous le choc, évidemment, même si la galère de ces 7 derniers mois m’avait fait comprendre que peut-être un jour je devrais me faire une raison. Ayant bien réfléchi et suite aux conseils des médecins, il est l’heure de se rendre à l’évidence et d’accepter que ma carrière s’arrête là… définitivement… Même si c’est dur, très dur alors que je revenais avec énormément d’envie.

Je suis triste… j’avais espéré un autre retour et rêvé une autre fin.

J’aurai besoin de temps pour digérer tout ça mais je reste convaincue qu’avec un peu de recul, et même si sur le plan sportif mon retour n’aura pas été à la hauteur de mes espérances, je réaliserai que j’aurai malgré tout appris et gagné beaucoup de choses ces 15 derniers mois.

Je tourne, et pour de bon cette fois, une incroyable page de ma vie… Quel merveilleux voyage j’ai eu la chance d’accomplir durant toutes ces années. Je suis plus sereine aujourd’hui pour poser un regard positif et reconnaissant sur cette expérience de vie qui m’a donné tellement d’émotions et tant appris.

Je n’y serais jamais arrivée toute seule, et je tiens à remercier toutes les personnes qui sont montées à bord de cette aventure avec moi. Mon coach et mon ami Carlos, ma famille, mes amis, toute mon équipe, tous ceux qui m’ont aidé à relever la tête quand c’était dur et partagé mes larmes de joie. Merci à mes partenaires, à la confiance qu’ils m’ont accordée et à leur soutien en toutes circonstances. Merci à mon staff médical qui, ces derniers mois, m’a épaulé avec beaucoup de disponibilité et de professionnalisme. Enfin et surtout, merci à vous tous. Merci d’avoir été à mes côtés durant toutes ces années. Je n’oublierai jamais votre soutien et votre fidélité. Et si je devais avoir un seul regret, ce serait de m’être trop protégée et de ne pas avoir été encore plus proche de vous. J’espère que vous me pardonnerez mes maladresses et garderez un merveilleux souvenir de ces émotions partagées ensemble.

En route pour de nouvelles aventures…

A bientôt, quelque part…

Justine

Hallo allemaal,

Ik richt me schriftelijk tot jullie, omdat ik me momenteel zo het beste kan uitdrukken, ik beleef momenteel heel moeilijke momenten. Ik heb helaas geen goed nieuws. Ik heb de laatste dagen verschillende onderzoeken ondergaan die hebben bevestigd dat mijn elleboog opnieuw heel wat schade heeft opgelopen door mijn avontuur in Australië.

Na mijn val op Wimbledon in juni, wist ik dat het ingewikkeld zou zijn om terug te komen. Maar ik had besloten om te blijven spelen en om alles te geven om de blessure te overwinnen. De laatste maanden ben ik zelden gespaard gebleven door de pijn, het zijn dan ook maanden geweest van zware beproeving. De tijd is voorbijgegaan en de twijfels zijn gegroeid, en enkel de terugkeer naar de competitie zou me antwoorden geven. Niet de antwoorden waarop ik hoopte… helaas. Ik heb de laatste weken alle dagen iets meer pijn geleden, maar ik geloofde dat mijn wil de bovenhand zou nemen. Vandaag zijn de onderzoeken duidelijk en de artsen formeel, mijn elleboog is te breekbaar en gekwetst opdat ik mijn passie en mijn beroep op hoog niveau kan blijven uitoefenen.

Ik ben in schok, natuurlijk, zelfs wanneer de ware arbeid van deze 7 laatste maanden me had laten begrijpen dat er misschien een reden voor was. Na goed te hebben nagedacht en ten gevolge van de adviezen van de artsen, is het nu duidelijk en moet ik aanvaarden dat mijn loopbaan hier… definitief… stopt. Ook al is het hard, zeer hard, terwijl ik met een enorme vechtlust terugkwam.

Ik ben droevig… ik had gehoopt op een andere terugkeer en gedroomd van een ander einde. Ik zal tijd nodig hebben om dit allemaal te verwerken, maar ik blijf overtuigd dat zelfs met beetje vooruitgang , mijn niveau bij mijn terugkeer niet aan mijn verwachtingen voldeed, ik heb ondanks alles veel geleerd de voorbije 15 maanden.

Ik draai, en voor deze keer, een ongelofelijke bladzijde van mijn leven om… Welke wonderlijke reis heb ik gedurende al deze jaren mogen beleven. Vandaag de dag ben ik rustiger geworden en kan ik zo een op positieve en dankbare manier terugblikken op deze ervaring uit mijn leven.

Ik zou er nooit helemaal alleen geraakt zijn, en ik sta erop om alle personen te bedanken die aan boord van dit avontuur gebleven zijn met mij. Mijn trainer en mijn vriend Carlos, mijn familie, mijn vrienden, heel mijn team, al degenen die me geholpen hebben wanneer het moeilijk was en gedeeld hebben in mijn vreugde. Bedankt aan mijn partners, aan het vertrouwen dat zij me hebben toegekend en aan hun steun in alle omstandigheden. Bedankt aan mijn geneeskundige staf die, deze laatste maanden, me altijd ter beschikking stond en die altijd met veel professionalisme klaarstond.

Tenslotte en vooral, bedankt iedereen. Bedankt om aan mijn zijde te staan tijdens al deze jaren. Ik zal nooit jullie steun en jullie trouw vergeten. En als ik slechts over één ding spijt zou hebben, zou het zijn dat ik mezelf te hard beschermd heb en dat ik niet dichter bij jullie kon staan.

Ik hoop dat jullie me mijn onhandigheden zullen vergeven en een wonderlijke herinnering van deze samen gedeelde ontroeringen zullen houden.

Op weg voor nieuwe avonturen…

Tot weldra, waar dan ook…

Justine

Dear all,

I address my letter to you because this is currently the best way to express meself, I now experience very difficult times. I have unfortunately not good news. I spent the last days undergoing various medical tests and they have confirmed that my elbow has been damaged by my adventure in Australia.

After my crash at Wimbledon in June, I knew it would be difficult to come back. But I had decided to keep playing and to give everything to overcome the injury. In these recent months I have rarely been spared from the pain, those last months were very hard. Time has passed, and the doubts have grown, and only return to the courts would give me answers. Not the answer I was hoping for... unfortunately. I suffered a lot the last week and every day gave me more and more pain, but I believed that my will would take the upper hand. Today, the examinations are clearly and and the doctors formally, my elbow is too fragile and hurt so that my passion and my profession at high level cannot continue to exist.

I’m in shock, of course, even whith the work of these past seven months I had to understand that there might be a reason for all this. After having well considered and following the advice of doctors, it is now clear and I accept that my career here ... ... finally ends. Even though it’s hard, very hard, while I came back with a tremendous fighting spirit.

I’m sorry ... I had hoped for a different return and dreamed of a different ending. I will need time to process all this, but I remain convinced that even with little progress, my level with my return did not meet my expectations, despite everything I’ve learned a lot over the past 15 months.

I turn, and this time, an incredible page of my life ... What a wonderful trip, I have experience during all these years. Today I’m calmer and I can create a positive and rewarding look back on this experience in my life.

I would never have reached this level all alone, and I insist to thank all persons who sticked with me during adventures. My coach and my friend Carlos, my family, my friends, my whole team, all those who helped me when it was hard and have shared in my joy. Thank you to my partners for the confidence they have given me, for their support in all circumstances. Thanks to my medical staff who, these last months, were always available and always with great professionalism there for me.

Finally and most importantly, thanks everyone. Thanks for standing by my side during all these years. I will never forget your support and your loyalty. And if I only regret one thing, this would be that I’ve protected myself too hard and that I couldn’t stand closer to you.

I hope you will forgive me my clumsiness and a wonderful reminder of shared emotions will keep them together.

On the way to new adventures ...

See you soon, anywhere ...

Justine
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptySat Jan 29, 2011 4:03 pm

An-Sophie Mestach wint Australian Open voor junioren

An-Sophie Mestach heeft de Australian Open voor junioren gewonnen. In de finale was de 16-jarige Gentse met 4-6 en 2-6 te sterk voor de Puertoricaanse Monica Puig.

Mestach, nummer vijf op de wereldranglijst voor junioren, was het tweede reekshoofd in Melbourne. De 17-jarige Puig stond als nummer vier van de wereld vijfde op de plaatsingslijst.

Mestach is de eerste Belgische die de Australian Open voor junioren wint. In het verleden wonnen vijf Belgen, één jongen en vier meisjes, wel al andere Grand Slams voor junioren: Jacky Brichant Roland-Garros in 1947, Christiane Mercelis Wimbledon in 1949, Nancy Feber Wimbledon in 1993, Justine Henin Roland-Garros in 1997 en Kirsten Flipkens Wimbledon en de US Open in 2003.

"Niet verwacht"
"Het is echt ongelooflijk en ik ben dan ook supertevreden", verklaarde Mestach. "Ik wist dat het niet makkelijk ging worden in de finale tegen een tegenstandster van dit niveau. Ik was echter beter dan gisteren in de halve finales. Er zat vandaag ook veel publiek in de tribunes, maar om eerlijk te zijn was ik nerveuzer in het matchbegin dan op het einde. Ik had echt niet verwacht dat ik hier zou winnen."

"Nu wil ik met beide voeten op de grond blijven en voortwerken. Ik wil nog heel wat verbeteringen aanbrengen in mijn spel. Het doel is de top honderd", aldus Mestach, momenteel op de 476e plaats op de vrouwenranking.

Dubbele titel
Gisteren won Mestach aan de zijde van de Nederlandse Demi Schuurs ook al het dubbelspel voor junioren in Melbourne. In de finale nam het Belgisch-Nederlandse paar met 6-2 en 6-3 vlot de maat van de Japanners Eri Hozumi en Miyu Kato.

Bij de jongens ging de juniorentitel naar de 17-jarige Tsjech Jiri Vesely. Hij versloeg in de finale de 16-jarige Australiër Luke Saville in twee sets: 6-0 en 6-3. (belga/gb)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Feb 02, 2011 12:14 am

Nadal moet tien dagen rusten

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4036741 © epa


Rafael Nadal heeft tijdens de Australian Open een spierscheur in zijn rechterdij opgelopen. Hij moet een absolute rustperiode van tien dagen inlassen. Dat maakte het nummer één van het mannentennis vandaag bekend op zijn website.

'Rafa' werd vorige week in de kwartfinales van de Australian Open in Melbourne nog uitgeschakeld door zijn landgenoot David Ferrer (ATP 6). In die partij, die Ferrer met 6-4, 6-2 en 6-3 won, raakte Nadal al na drie spelletjes geblesseerd.

In principe raakt de Spanjaard dus zeker tijdig fit voor de Davis Cup-ontmoeting in de eerste ronde van de Wereldgroep tegen België. Die wordt van 4 tot 6 maart in de Spiroudôme in Charleroi gespeeld. (belga/svm)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Feb 02, 2011 12:18 am

Comeback Ivanisevic al na één wedstrijd voorbij

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4036761

De terugkeer van de Kroaat Goran Ivanisevic in het professionele tenniscircuit heeft slechts één wedstrijd geduurd. De oud-winnaar van Wimbledon verloor aan de zijde van zijn landgenoot Marin Cilic in de eerste ronde van het dubbelspel van het toernooi van Zagreb. De Slovaken Filip Polasek en Igor Zelenay waren in twee sets te sterk met 6-7 (4) en 4-6.

De 39-jarige Ivanisevic, die in 2001 op het Londense heilige gras de grootste zege van zijn carrière boekte, wilde met zijn deelname aan het dubbelspel promotie maken voor het toernooi in zijn vaderland. (belga/svm)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Feb 02, 2011 12:34 am

Bemelmans naar tweede ronde dubbel in Challenger Courmayeur

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_l_4036819

© photo news
Ruben Bemelmans (ATP-176) heeft zich vandaag voor de tweede ronde van het dubbelspel van het challengertoernooi in het Italiaanse Courmayeur (30.000 euro) geplaatst. Met de Sloveen Martin Klizan versloeg hij de Fransen Vincent Millot en Clement Reix met 6-4 en 7-5.

In de tweede ronde staan Bemelmans en Klizan tegenover de Duitser Martin Emmrich en de Pool Mateusz Kowalczik, die het eerste reekshoofd vormen. (belga/adv)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Feb 02, 2011 12:38 am

Rochus en Bemelmans ronde verder in Italië

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4036824 © photo news

Na Ruben Bemelmans heeft ook Olivier Rochus (ATP 119) zich verzekerd van een plaats in de tweede ronde van het Challengertoernooi in het Italiaanse Courmayeur. De Belgische nummer twee, die op 18 januari dertig werd, liet thuisspeler Matthieu Vierin (ATP 1433) geen schijn van een kans en won met twee keer 6-0 in 48 minuten. Vierin had een wildcard gekregen voor het toernooi.

Rochus, tweede reekshoofd in Courmayeur, komt in de tweede ronde uit tegen de Portugees Joao Sousa (ATP 251). Die schakelde in de eerste ronde de Italiaanse wildcardspeler Claudio Grassi (ATP 386) uit met 3-6, 6-3 et 7-5.

De jongste van de broers Rochus blesseerde zich eind oktober in Montpellier aan de kuit. Om volledig te kunnen herstellen, liet hij de toernooien in Australië links liggen.

Bemelmans versloeg op zijn beurt de Italiaan Luca Vanni (ATP-370) met 7-6 (5), 6-7 (5) en 6-3. In de tweede ronde neemt de 23-jarige Limburger het op tegen de Fransman Romain Jouan (ATP-267). Die schakelde zijn landgenoot Vincent Millot (ATP-149), het achtste reekshoofd, met 6-3 en 7-6 (4) uit. (belga/svm)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Feb 02, 2011 6:40 pm

België ontvangt zondag Fed Cuptrofee van 2001

Het Belgisch kwartet dat in 2001 de eindzege pakte in de Fed Cup tennis zal zondag in de rand van het duel tussen België en de Verenigde Staten in het Antwerpse Sportpaleis een replica van de Fed Cup trofee overhandigd krijgen. Dat maakte organisator Golazo bekend.
Het team dat in 2001 de Fed Cup won (Kim Clijsters, Justine Henin, Els Callens en Laurence Courtois en coach Ivo Van Aken) zal zondag voor aanvang van de enkelduels om 13u15 op het terrein een replica van hun trofee overhandigd krijgen door Francesco Ricci Bitti, de voorzitter van de International Tennis Federation (ITF).

Rusland geklopt
België haalde het in 2001 in de finale van de Wereldgroep in het Spaanse Madrid met 2-1 van Rusland. Justine Henin klopte toen Nadia Petrova (6-0, 6-3), Kim Clijsters versloeg Elena Dementieva (6-0 en 6-4) en Els Callens en Laurence Courtois gingen met 5-7 en 6-7 (2/7) onderuit tegen Elena Likhovtseva en Petrova.

Zaterdag en zondag nemen België en de Verenigde Staten het in het Sportpaleis tegen mekaar op in de eerste ronde van de Wereldgroep. Vrijdag wordt geloot voor de volgorde van de wedstrijden. (belga/dea)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyTue Feb 08, 2011 4:40 pm

Houten wand valt op been 'Wicky': onzeker voor Parijs

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4045135 © afp

Het is niet zeker dat Yanina Wickmayer deze week speelt op het toernooi van Parijs, waar ze woensdag normaliter haar eerste match zou afwerken tegen de Russin Elena Vesnina. Na het gewonnen Fed Cup-duel tegen de VS blesseerde ze zich aan haar been nadat een houten wand was ingestort, weten de Concentra-kranten.
Toen supporters Wickmayer na het dubbelspel van Kirsten Flipkens en An-Sophie Mestach om een handtekening vroegen, viel de scheiding tussen fans en spelers om. "Er werd wat geduwd in het publiek, waardoor de houten wand plots instortte", aldus papa Wickmayer.

'Wicky' heeft een bloeduitstorting aan haar enkel, die ook serieus gezwollen is. Daarenboven heeft ze nog een grote schaafwonde opgelopen. De kinesist heeft haar nu getapet, zodat het bloed kan wegtrekken. "Het is afwachten of ze woensdag kan aantreden." (dea)



Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyMon Feb 14, 2011 7:09 pm

Roland Garros blijft in Parijs en Court Central krijgt dak
© ap

Het tennistoernooi Roland Garros zal ook in de toekomst in Parijs georganiseerd worden. De huidige locatie in Porte d'Auteuil wordt verder uitgebreid en gemoderniseerd. Een dak boven het Court Central zal avondtennis mogelijk maken. Dat besliste de Algemene Vergadering van de Franse Tennisfederatie (FFT) na een stemming.
"Studies hebben aangetoond dat we met een dergelijk type inschuifbaar dak gewapend zijn tegen de regen, maar ook avondsessies kunnen organiseren", lichtte Gilbert Ysern toe, algemeen directeur van het toernooi en de FFT.

Het dak maakt deel uit van de modernisering van court Philippe-Chatrier, dat plaats biedt aan 15.000 toeschouwers. In 2016 zal Roland-Garros zo het derde grandslamtoernooi zijn dat over een overdekte tennisbaan beschikt. De Australian Open telt twee stadia met een dak en op Wimbledon werd het dak boven Centre Court in 2009 ingewijd.

"Het dak zal van de court wel geen zaal maken. We zullen een zeker comfort krijgen, maar in de winter zal het te koud zijn om er wedstrijden te organiseren", aldus Ysern. Hij voegde er nog aan toe dat er geen plannen zijn voor een dak boven de court Suzanne-Lenglen, de tweede grootste tennisbaan van Roland-Garros. (belga/gb/kve)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyMon Feb 21, 2011 11:23 pm


Hawk-eye doet zijn intrede in België

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4065237

Hawk-eye, het elektronische hulpmiddel voor scheidsrechters om te zien of een bal effectief in of uit is, wordt van 4 tot 6 maart in Charleroi tijdens de Davis Cup-ontmoeting tussen België en Spanje in de eerste ronde van de Wereldgroep voor de eerste keer in België gebruikt. Dat maakte André Stein, de voorzitter van de Waalse Tennisfederatie (AFT), vandaag tijdens de persvoorstelling in Charleroi bekend.

"Dat gebeurt op vraag van de Spanjaarden, die het systeem zelfs willen betalen. Het is flatterend voor ons dat een topland zoals Spanje vindt dat zelfs het kleinste detail van belang is in de Davis Cup-wedstrijd tegen België. Een andere mogelijkheid is dat ze geen vertrouwen hebben in onze lijnrechters, maar daarin hebben ze ongelijk. Ze hebben in het verleden hun eerlijkheid al meermaals bewezen", besloot Stein. (belga/ddh)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyTue Feb 22, 2011 3:09 pm

Tennisser Ancic wordt advocaat

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4065364

Mario Ancic heeft zijn tennisloopbaan beëindigd. Dat heeft de 26-jarige Kroaat, ooit de nummer zeven van de wereld, verklaard tegenover een Kroatische krant. De chronisch geblesseerde Ancic wordt advocaat.

Ancic bereikte in 2004 de halve finales op Wimbledon. Het servicekanon verdiende er de bijnaam 'Super Mario' mee. In 2006 bereikte hij zijn hoogste positie op de wereldranglijst: 7e. Sindsdien werd hij gehinderd door rug- en knieklachten en de ziekte van Pfeiffer.

"Ik kan er niet meer tegen, ik stop ermee'', zei Ancic vandaag in de krant Jutarnji List. Zijn hoogtepunt beleefde Ancic in 2005, toen hij met zijn land ten koste van Slowakije de Daviscup won. Tussentijds rondde hij een studie rechten af, waarmee hij nu als advocaat aan de slag wil. (anp/ddh)
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyTue Feb 22, 2011 4:15 pm

Erg jammer voor Ancic, hopelijk wordt hij ook gelukkig als advocaat!
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyWed Feb 23, 2011 6:40 pm

Wozniacki week voor Roland Garros present op WTA-toernooi Brussel


Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_l_4066527
© afp


De eerste editie van het WTA-toernooi in Brussel (gravel/618.000 euro) is in het stadhuis van Brussel officieel voorgesteld. Het toernooi zal van 14 tot 21 mei plaatsvinden op de terreinen van tennisclub Primerose, in de buurt van het Koning Boudewijnstadion. Dat bevestigden de organisatoren. Caroline Wozniacki, nummer één van de wereld, heeft alvast toegezegd.
Sinds de laatste officiële editie van de Diamond Games in Antwerpen in 2008, werd er in België geen WTA-toernooi meer georganiseerd. Het toernooi van Brussel staat één week voor de start van Roland Garros gepland, het jaarlijkse hoogtepunt van het gravelseizoen.

Daardoor zullen er heel wat internationale toppers naar Brussel afzakken om er de laatste hand te leggen aan hun voorbereiding op het Parijse gravel. De organisatoren bevestigden dinsdag al de komst van Yanina Wickmayer, de Deense nummer één Caroline Wozniacki, Vera Zvonareva (Rus), Jelena Jankovic (Ser), Francesca Schiavone (Ita) en Shahar Peer (Isr).

Toekomst verzekerd
De toekomst van het toernooi lijkt alvast verzekerd. Toernooidirectrice Dominique Monami en de Franse organisator Jean-François Caujolle bevestigden immers dat er een vijfjarig contract, met optie voor nog eens drie jaar extra, ondertekend was tussen organisator Pampelonne Organisation en het Amerikaanse sportmarketingbedrijf Octagon.

Voor de gelegenheid wordt de tennisclub van Primerose ook in een nieuw kleedje gestoken. De courts worden vernieuwd en de tribunes rond het hoofdterrein zullen plaats bieden aan 4.500 toeschouwers. (belga/dea)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyThu Feb 24, 2011 11:28 am

Dick Norman wil "onpartijdige" kapitein Davis Cup-ploeg

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4069504 © photo news


Dick Norman is opnieuw niet geselecteerd voor de Belgische Davis Cup-ploeg en dat zint de West-Vlaming niet. "Het enige wat ik kan hopen is dat er in de toekomst misschien een 'onpartijdige' coach zal aangesteld worden die altijd 'de best mogelijke ploeg' zal opstellen", zo schrijft hij vanuit Dubai op zijn blog.
België speelt van 4 tot 6 maart in Charleroi tegen Spanje in de eerste ronde van de Wereldgroep. Kapitein Reginald Willems selecteerde voor die ontmoeting Olivier Rochus, Steve Darcis, Ruben Bemelmans en Xavier Malisse. Voor dubbelspecialist Norman is er opnieuw geen plaats.

"Ik had er heel graag bij geweest voor de ontmoeting tegen Spanje. Ik ben de laatste weken echt goed aan het spelen, indoor hard is een van mijn lievelingsondergronden en ik weet hoe je tegen de Spanjaarden moet spelen (in het dubbelspel) want ik heb ze in het verleden allemaal al geklopt", blogt Norman.

Vier bladzijden
"Ik zou hier 4 bladzijden vol kunnen schrijven over heel dit verhaal, maar ik vrees dat het niet veel zal helpen en het is ook niet mijn bedoeling om nog (grotere) problemen te creëren. Het enige wat ik kan hopen is dat er in de toekomst misschien een 'onpartijdige' coach zal aangesteld worden die altijd 'de best mogelijke ploeg' zal opstellen voor het land, iets wat toch een plicht is t.o.v. iedere Belgische tennisfan, lijkt me", zo schrijft hij zijn frustratie van zich af.

Reginald Willems is behalve kapitein van het Belgische Davis Cup-team ook de persoonlijke trainer van Olivier Rochus en Steve Darcis. (belga/sps)

Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyThu Feb 24, 2011 6:16 pm

Nooit meer Davis Cup voor Rus Mikhail Youzhny

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4070534 © afp


De Rus Mikhail Youzhny heeft vandaag bekendgemaakt dat hij op 28-jarige leeftijd niet meer in de Davis Cup zal spelen. "Het is tijd om een stap opzij te zetten en jongere spelers een kans te geven", vertelde hij, eraan toevoegend dat hij meer tijd met zijn familie wil doorbrengen en zich wil concentreren op de gewone toernooien. Begin maart komt Rusland in de eerste ronde van de Davis Cup 2011 tegen Zweden. Naast Youzhny moet het daar ook Nikolay Davydenko missen. (dpa/dea)

Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyFri Feb 25, 2011 9:06 pm

Davis Cup-kapitein: "Norman heeft zichzelf das omgedaan"

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4072523 © belga

Réginald Willems, de kapitein van de Belgische Davis Cup-ploeg, heeft weinig begrip voor de uitlatingen van Dick Norman. Die liet deze week zijn ongenoegen blijken over het feit dat hij niet geselecteerd is voor het duel tegen Spanje van begin volgende maand in Charleroi. De dubbelspecialist pleitte op zijn blog onder meer voor een "onpartijdige coach die de best mogelijke ploeg samenstelt".

"Zijn verklaringen getuigen van weinig klasse", reageert Willems op de website van Le Soir. "Na zijn weigering om tegen Australië te spelen, had ik hem kunnen uitspuwen. Maar dat heb ik niet gedaan, hoewel enkele spelers erom vroegen. Ik hou echter niet van polemieken en bepaalde zaken moeten binnen een ploeg gehouden worden. De manier waarop Dick reageert, ontgoochelt mij."

"Mag ik eraan herinneren dat hij een selectie voor Australië heeft geweigerd, omdat hij een belangrijke match had. Als hij was meegekomen, dan zat hij vandaag zonder twijfel in de selectie." België versloeg in september in Cairns Australië met 2-3 en plaatste zich zo voor de eerste ronde van de Wereldgroep. Daarin ontmoet het van 4 tot 6 maart in de Spiroudôme van Charleroi Rafael Nadal en co. (belga/dea)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptySat Feb 26, 2011 1:47 am

Bemelmans schaart zich bij laatste vier in Wolfsburg

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4072967 © belga

Ruben Bemelmans (ATP 180) heeft zich geplaatst voor de halve finales van het Challengertoernooi in het Duitse Wolfsburg. Hij klopte de Duitser Sebastian Rieschick (ATP 226) in 1u09 met 6-3 en 6-4. In de halve finales wacht de Wit-Rus Uladzimir Ignatik (ATP 205) of de Duitse kwalificatiespeler Stefan Seifert (ATP 1013). (belga/dea)

Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyMon Feb 28, 2011 12:19 am

Bemelmans wint Challengertoernooi van Wolfsburg

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4075336 © photo news


Ruben Bemelmans heeft het Challengertoernooi van het Duitse Wolfsburg (hard/30.000 euro) op zijn naam geschreven. De 23-jarige Limburger (ATP 180) was in de finale te sterk voor de Duitser Dominik Meffert (ATP 246). Na een spannende partij die 2 uur en 14 minuten duurde, werd het 6-7 (8/10), 6-4 en 6-4.

Voor Bemelmans is het zijn tweede Challengertitel uit zijn carrière, na die van 2009, uitgerekend in Wolfsburg. Volgend weekend is de Limburger een van de vier Belgen die in Charleroi in de Davis Cup-ontmoeting in de eerste ronde van de Wereldgroep Spanje partij geeft. (belga/adv)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 EmptyTue Mar 01, 2011 9:55 pm


Mark Philippoussis keert terug in tenniscircuit

Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Media_xl_4079913


De Australiër Mark Philippoussis keert terug in het internationale tenniscircuit. De 34-jarige Philippoussis heeft een wildcard gekregen voor het kwalificatietornooi van Indian Wells. Philippoussis speelde zijn laatste wedstrijd op het hoogste niveau in 2006 op de US Open. De ex-finalist op de US Open (1998) en Wimbledon (2003) had echter veel last van blessures en besloot daarom zijn loopbaan te beëindigen. Hij kwam de afgelopen tijd in actie op de Champions Tour, het circuit van oud-toppers, en vond daar het plezier terug. Philippoussis wil het daarom weer op de ATP Tour proberen. (anp/lpb)
Back to top Go down
Sponsored content





Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques   Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques
Back to top 
Page 2 of 9Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Similar topics
-
» Tennisfoto's en - filmpjes / Photos & vidéos tennistiques
» Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
JHF forum :: Tennis-
Jump to: