JHF forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
JHF forum

Justine Henin Fan Forum
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Filmbespreking - critique cinéma

Go down 
4 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyThu Jan 13, 2011 11:46 pm

Film bespreking

Hier kan je terecht voor al jouw meningen wat betreft een film die je op TV of in de cinema hebt gezien of een film die je onlangs bent gaan huren, etc. Vond je het een goeie film? Waarom (niet)? Tot welk genre behoorde deze film? Hoeveel verdiende de film op 10 volgens jou?
Je mag ook fragmenten toevoegen van youtube als je dat wil (trailers, etc) om iedereen hier nog wat te prikkelen.



critique de film


Dans cette section vous pouvez discuter tous les films que vous avez vus à la télé, au cinéma ou des films loués. C'était un bon film à ton avis? Pourquoi (pas)? Il était de quel genre? Quel score est-ce que ce film mérite, sur 10? Vous pouvez toujours ajouter des fragments de youtube (trailer, scène touchante, etc) si vous voulez
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyWed Jan 26, 2011 4:05 pm

Ik zie bijna nooit films en ik ga zelden naar de cinema Neutral Wat ik wel heb gevolgd is 24 hour . Ik vind dat Kiefer Sutherland die rol van Jack Bauer heel goed speelt. Hoe hij zelf de terroristen te lijf gaat, lijkt hij soms zelf op een terrorist. Ik vind het spijtig dat ze zijn gestopt

Sorry ik ben daar echt niet goed in maar mss volgen nu meer en betere reacties dan die van mij Rolling Eyes
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyWed Feb 02, 2011 12:44 pm

Djuus en ik gaan vrij vaak naar de film. De laatste films die we zagen zijn Elle s'appelait Sarah, Io soni l'amore en The kids are all right, waarvoor Annette Bening een prijs ontving.

Van deze drie films sprak Elle s'appelait Sarah mij het meeste aan. Het gaat over een klein Joods meisje dat in de oorlog met haar familie wordt weggevoerd naar de Vélodrome d'Hiver (in Parijs) en later naar de concentratiekampen. Sarah overleeft de oorlog maar draagt een vreselijk trauma met zich mee. Op het moment dat de familie werd opgepakt, verstopte zij haar kleine broertje in een kast, in de naieve veronderstelling dat ze snel terug thuis zouden zijn.
Vele jaren later gaat een journaliste - schitterend vertolkt door mijn lievelingsactrice Kristin Scott Thomas - op zoek naar de waarheid. Maar ook de kleine Mélusine Mayance die Sarah speelt, heeft in die film mijn hart gestolen.
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptySat Feb 05, 2011 8:57 pm

De nieuwe film van Kristin Scott Thomas, Contre toi, is een aanrader voor al wie houdt van traag opgebouwde spanning, psychologische analyse van de personages, steengoede acteurs, interessant thema en prima camerawerk. Dat alles in één film; de moeite waard dus.

Djuus
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyMon Feb 07, 2011 11:01 am

Tot dus ver lovende kritieken van films...Nu vorige week ben ik naar Tron Legacy (2011) geweest en vond het écht een slechte film...De film gaat over een computertechneut die een soort van elektronisch netwerk bouwt dat genoemd wordt naar 'the grid'. Tijdens het creëren van deze nieuwe dimensie gaat het mis, en wordt hij opgenomen in deze onderliggende wereld en geraakt niet meer terug naar zijn familie en dus de normale wereld. Er gaan verschillende jaren voorbij, tot de zoon deze grid ontdekt en z'n vader terugvindt. Hij wil z'n vader terugbrengen naar de gewone wereld, maar er zijn daar wat tegenstanders, die een soort van HardDisk willen te pakken krijgen om zo naar de gewone wereld te transferen en daar de wereld te beheersen, in naam van de 'perfectie'. Ze krijgen uiteindelijk de disk in handen, maar niet degene die ze verwachtten....uiteindelijk blijft de vader achter in deze dimensie, en dit om z'n zoon en een goed wezen (ISO) van de dimensie te laten transferen naar de gewone wereld.

Score: 2/10
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyMon Feb 07, 2011 3:33 pm

Lin wrote:
Djuus en ik gaan vrij vaak naar de film. De laatste films die we zagen zijn Elle s'appelait Sarah, Io soni l'amore en The kids are all right, waarvoor Annette Bening een prijs ontving.

Van deze drie films sprak Elle s'appelait Sarah mij het meeste aan. Het gaat over een klein Joods meisje dat in de oorlog met haar familie wordt weggevoerd naar de Vélodrome d'Hiver (in Parijs) en later naar de concentratiekampen. Sarah overleeft de oorlog maar draagt een vreselijk trauma met zich mee. Op het moment dat de familie werd opgepakt, verstopte zij haar kleine broertje in een kast, in de naieve veronderstelling dat ze snel terug thuis zouden zijn.
Vele jaren later gaat een journaliste - schitterend vertolkt door mijn lievelingsactrice Kristin Scott Thomas - op zoek naar de waarheid. Maar ook de kleine Mélusine Mayance die Sarah speelt, heeft in die film mijn hart gestolen.

Dit is ook een prachtig boek, dat ik iedereen aanraad Wink
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyMon Feb 28, 2011 11:54 am

Inception, met Leonardo DiCaprio.

Score: 8/10

Defilm gaat over 'inception'...wat zoveel betekent als het lezen/implementeren van ideeën/dromen/gedachten tijdens de slaap van iemand. We gebruiken tijdens onze slaap immers hersenhelften die we niet gebruiken overdag, en bevatten meer informatie dan men zou denken.

Het is echter geen film voor relax onderuit te gaan zitten in je zetel. Je moet echt gefocust kijken, omdat er verschillende dingen parallel lopen en er constant wordt geswitched tussen verschillende niveau's van dromen.
In het begin ben je niet direct mee met het verhaal, maar naarmate het scenario vordert, wordt alles duidelijk.
Ik heb tevens de film twee keer gezien, en die tweede keer meer naar details gekeken en dan is het begin eigenlijk ook duidelijk.

Vrijdag heb ik dan weer naar 'The Truimph' gekeken of ook wel gekend onder de naam van 'The Ron Clark Story'. Hier speelt oa Friends ster: Matthew Perry in mee als Ron Clark.

Score: 7/10

Het gaat over een leraar die er op uittrekt naar NY - Harlem om er les gaan te geven. Zijn zoektocht loopt niet echt vlot, en werkt eerst als ober in een 'filmrestaurant'. Uiteindelijk vindt hij toch een opdracht in een school in Haarlem.
De klas waarvoor hij echter terecht komt is geen modale klas. Zo zitten er kinderen met problemen (huishoudelijk geweld, kleine boefjes, etc.), ook qua resultaten op het staatsexamen valt deze klas ver onder het gemiddelde. Nu wordt hij serieus op de proef gesteld door z'n leerlingen die hem tot het uiterste drijven. Om het einde van de film te kennen zou ik zeggen: KIJKEN8 /°




Last edited by FrEaK on Mon Feb 28, 2011 11:16 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyMon Feb 28, 2011 10:59 pm

FrEaK wrote:
Inception, met Leonardo DiCaprio.

Score: 8/10

De film gaat over 'inception'...wat zoveel betekent als het lezen/implementeren van ideeën/dromen/gedachten tijdens de slaap van iemand. We gebruiken tijdens onze slaap immers hersenhelften die we niet gebruiken overdag, en bevatten meer informatie dan men zou denken.

Het is echter geen film voor relax onderuit te gaan zitten in je zetel. Je moet echt gefocust kijken, omdat er verschillende dingen parallel lopen en er constant wordt geswitched tussen verschillende niveau's van dromen.
In het begin ben je niet direct mee met het verhaal, maar naarmate het scenario vordert, wordt alles duidelijk.
Ik heb tevens de film twee keer gezien, en die tweede keer meer naar details gekeken en dan is het begin eigenlijk ook duidelijk.

Vrijdag heb ik dan weer naar 'The Truimph' gekeken of ook wel gekend onder de naam van 'The Ron Clark Story'. Hier speelt oa Friends ster: Matthew Perry in mee als Ron Clark.

Score: 7/10

Het gaat over een leraar die er op uittrekt naar NY - Harlem om er les gaan te geven. Zijn zoektocht loopt niet echt vlot, en werkt eerst als ober in een 'filmrestaurant'. Uiteindelijk vindt hij toch een opdracht in een school in Haarlem.
De klas waarvoor hij echter terecht komt is geen modale klas. Zo zitten er kinderen met problemen (huishoudelijk geweld, kleine boefjes, etc.), ook qua resultaten op het staatsexamen valt deze klas ver onder het gemiddelde. Nu wordt hij serieus op de proef gesteld door z'n leerlingen die hem tot het uiterste drijven. Om het einde van de film te kennen zou ik zeggen: KIJKEN8 /°




Naar Inception zijn wij ook gaan kijken. Ik vond het een indrukwekkende film, wat een beelden! Het is zoals je zegt een moeilijke film en ik denk dat je hem inderdaad twee keer moet zien om alles te begrijpen. Tijdens het eerste half uur dacht ik wat zit ik hier eigenlijk te doen?? Maar nadien begint alles wat op zijn plaats te vallen.
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyWed Mar 02, 2011 11:46 am

@ Lin: De beelden van Inception zijn inderdaad indrukwekkend Smile
Op de DVD zitten er ook wat extra's op van hoe ze bvb die oneindige trap hebben kunnen filmen/creëeren.

Gisterenavond Smoorverliefd gaan kijken. Een Vlaamse film met o.a. Veerle Dobbelare, Marie Vinck.

Score: 5/10.

De film kende eigenlijk niet echt een verhaal. Het gaat over 4 vrouwen die op zoek zijn naar de liefde van hun leven met als gevolg: Blind dating, One night stands, affaires, etc. Op het einde van de film vinden 3 vrouwen de 'liefde'. Met deze woorden is eigenlijk héél de film samengevat!



Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyWed Mar 09, 2011 1:11 pm

Vorige week ook nog Black Swan gaan kijken...
Film met o.a. Natalie Portman, waarvoor ze trouwens een oscar kreeg...

Score: 7.5/10
Genre: drama, thriller

Balletdanseres Nina (Natalie Portman) maakt deel uit van een balletgezelschap waarbinnen hevige concurrentie heerst. De belangrijkste danseres van dat moment, Beth (Winona Ryder), staat op het punt om te vertrekken en iedereen wil haar plaats innemen, te meer daar zij tot dan toe een hoofdrol vertolkte in het populaire Zwanenmeer-ballet van Tsjaikovski. Volgens de artistiek leider van het gezelschap heeft Nina zeker talent, maar mist ze het één en ander op het mentale vlak...Ze is geknipt voor de rol van de witte zwaan, maar voor de rol van zwarte zwaan mist ze uitstraling, sensualiteit, etc. Haar rivale Lily is echter geknipt voor de rol van zwarte zwaan...Er ontstaat een serieuze strijd tussen beide dames...

De film is vrij donker getint, maar af en toe wordt er wel een grappige noot aan toegevoegd. Het vraagt van de kijker toch enige oplettendheid om hem volledig te begrijpen. Ook zijn er een aantal scenes aanwezig, die niet echt voor de gevoelige kijkers zijn geschikt. De acteerprestatie van Natalie Portman is ronduit fanatisch zoals ze zich weet in te werken/leven van beide karakters.





Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyThu Mar 10, 2011 11:25 am

Gisteren naar Frits en Freddy gaan kijken.

Score: 7/10
Genre: Komedie
Acteurs: Peter van den begin, tom van dyck, tania kloek, wim opbrouck, etc.

Het is een echte ontspanningsfilm....Verhaal is niet echt sterk, maar dat maakt ook dat je niet teveel moet nadenken.
Gewoon achteruit zakken in je zetel na een zware werkdag en gewoon ontspannen. Je zit eigenlijk constant te lachen, waardoor je met een goed gevoel naar buiten komt.

Spoiler:
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyThu Mar 10, 2011 12:51 pm

Wij zijn het voorbije weekend naar The King's speech gaan kijken.

Ik heb echt genoten van deze film die verschillende oscars in de wacht sleepte. Colin Firth vertolkt hier schitterend de stotterende koning van Engeland die in gevaarlijke oorlogstijden voor zijn volk de rots in de branding moet worden. Ook zijn tegenspeler, de spraakdeskundige die de vorst regelmatig van antwoord dient, is uitstekend vertolkt door Geoffrey Rush.

Leuk idee om de films die we bekeken een score te geven!
- Elle s'appelait Sarah 8.5
- Io sono l'amore 7
- The kids are all right 7.5
- Contre toi 8
- Inception 7.5
- The King's speech 8.5
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyFri Mar 11, 2011 1:08 am

Die zou ik ook nog graag zien!!! De vraag is alleen WANNEER Very Happy Toen we overlaatst naar black swan zijn gaan kijken, wouden we naar The king's speech gaan, maar hij was al volzet Sad. Ze spelen hem pas in mei in het CC Sad.
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyTue Mar 29, 2011 5:43 pm

Charlotte Gray
Naar de gelijknamige roman van Sebastian Faulks

Genre: Drama, Romantiek
Cast:Cate Blanchett, James Fleet enAbigail Cruttenden

Score: 6.5/10

Het verhaal speelt zich af in de oorlogsjaren. Charlotte gray woont in Londen, waar ze een piloot leert kennen en al gauw worden ze verliefd. Hélaas wordt hij uitgezonden naar het front in Frankrijk. Hij vraagt haar om op hem te wachten, maar z'n vliegtuig wordt neergehaald in vijandig gebied. Ze verneemt niets van hem, maar komt te weten dat z'n vliegtuig is neergehaald in Gilesse. Ze besluit om deel te nemen aan een geheime missie van het Franse verzet om zo iets voor haar land te betekenen, maar eigenlijk vooral om meer te weten te komen over haar geliefde. Ze leert echter al gauw dat ze enkel zichzelf kan vertrouwen, in deze geheime wereld...
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyThu May 05, 2011 10:58 pm

Rundskop

Genre: Drama
Cast: Matthias Schoenaerts,Jeroen Perceval, Barbara Sarafian.

Score: 6/10

De jonge Limburgse vetmester Jacky Vanmarsenille wordt door een malafide veearts gevraagd om een deal te sluiten met een beruchte West-Vlaamse vleesboer, maar de moord op een federale politieagent en een onverwachte confrontatie met een mysterieus geheim uit zijn verleden gooien roet in het eten...

Verantwoording score:
Misschien ben ik te kritisch voor Vlaamse films, maar vaak vind ik dat de hype ongegrond is...
Ook bij deze film vond ik de tamtam véél te groot, voor wat het eigenlijk was!
Nu had ik eigenlijk meer een verhaal verwacht dat draaide om vetmesters, en de jacht op deze business...
Eigenlijk meer een misdaad genre, ipv het 'verhaal' van Jacky zelf...

Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyFri May 06, 2011 11:42 am

FrEaK wrote:
Rundskop

Genre: Drama
Cast: Matthias Schoenaerts,Jeroen Perceval, Barbara Sarafian.

Score: 6/10

De jonge Limburgse vetmester Jacky Vanmarsenille wordt door een malafide veearts gevraagd om een deal te sluiten met een beruchte West-Vlaamse vleesboer, maar de moord op een federale politieagent en een onverwachte confrontatie met een mysterieus geheim uit zijn verleden gooien roet in het eten...

Verantwoording score:
Misschien ben ik te kritisch voor Vlaamse films, maar vaak vind ik dat de hype ongegrond is...
Ook bij deze film vond ik de tamtam véél te groot, voor wat het eigenlijk was!
Nu had ik eigenlijk meer een verhaal verwacht dat draaide om vetmesters, en de jacht op deze business...
Eigenlijk meer een misdaad genre, ipv het 'verhaal' van Jacky zelf...



Ik heb Rundskop niet gezien dus over de film kan ik niet oordelen, maar ik ben het 100% met je eens dat de vlaamse films veel te veel gehypet worden.
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyFri May 13, 2011 11:44 am

Vorig weekend zijn we naar Norwegian Wood gaan kijken, een verfilming van de bekendste roman van de Japanse schrijver Haruki Murakami. Ik ben een heel grote fan van Murakami en keek dan ook al lang uit naar die verfilming.

Norwegian Wood gaat over een jonge man, Watanabe, die moeite heeft om de zelfmoord van zijn beste vriend te verwerken. Hij gaat studeren aan de universiteit van Tokyo waar, zoals overal in de jaren zestig, wat oproer heerst. Dit houdt hem echter niet bezig, hij plooit helemaal op zichzelf terug. Aan de universiteit leert hij de speelse Midori kennen, maar zijn hart is bij Naoko, het liefje van de overleden vriend. Meer nog dan Watanabe worstelt Naoko met de zelfmoord van haar vriend. Ze kan het leven niet echt aan en probeert rust te vinden in een psychatrisch centrum, ver in de bergen. Watanabe gaat haar daar vaak opzoeken.

De regisseur slaagt er heel goed in om de sfeer van de roman in de film weer te geven, hij is in zijn verfilming vrij trouw gebleven aan het boek. De jonge acteurs zijn schitterend. De opnames in de film zijn ook erg mooi, de landschappen, de camerastandpunten.

Wat me wel wat gestoord heeft is de muziek. De hoofdpersonen zijn stille, introverte mensen. De emoties zijn altijd aanwezig, maar ze zijn ingetogen, naar binnen gekeerd. De muziek daarentegen is erg luid en (naar mijn smaak) veel te nadrukkelijk aanwezig.

Toch geef ik 8/10, het is een heel mooie verfilming geworden.
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyThu May 19, 2011 3:08 pm

Er zijn weer veel mooie films de laatste tijd! Wij hebben ontzettend genoten van Tomboy, een heel warme Franse film.

Een gezin met twee dochtertjes, de moeder is zwanger van een derde kindje, verhuist naar een woonwijk aan de rand van Parijs. Het oudste dochtertje, Laure, een kind van een jaar of tien, voelt zich een echte jongen en ze noemt zichzelf Michaël. Alle nieuwe vriendjes en ook haar nieuwe vriendin slikken het verhaaltje. Terwijl je als volwassene naar de film kijkt, voel je natuurlijk dat dit niet kan blijven duren. Natuurlijk komt er een vriendje bellen met de vraag of Michaël buiten mag komen spelen. Het kleine zusje Jeanne ontdekt de leugen als eerste maar zij voelt zich erg gewichtig omdat alleen zij het geheim kent. Als ook de ouders de leugen ontdekken, is vooral de moeder erg geschokt en zij reageert zeer kordaat: Laure moet haar vrienden met de waarheid confronteren. Niet alleen kan al dat liegen niet door de beugel, het nieuwe schooljaar start binnnen twee weken en Laure kan moeilijk als jongen naar school.
Het einde van de film is eigenlijk een nieuw begin: de baby wordt geboren, Laure's vriendin Lisa stelt zich open voor haar en komt haar opnieuw opzoeken.

In deze film worden de hoofdrollen gespeeld door kinderen en die acteren allemaal ongelooflijk goed. De twee 'grote' meisjes Laure en Lisa zijn actrices in de dop, het kleine zusje Jeanne is ongelooflijk mooi en ontroerend gespeeld door een meisje van een jaar of zes. Je beleeft de film ook vanut het standpunt van de kinderen, de ouders zijn wel aanwezig (twee aangename, liefdevolle mensen, de moeder lijkt wel meer zin voor verantwoordelijkheid te hebben), maar je hoort hen nooit over de situatie overleggen als de kinderen niet aanwezig zijn.

Hoewel de film toch wel zware thema's aansnijdt (leugen/waarheid - de problematiek van een jongen in een meisjeslichaam die tot uiting komt in de prepuberteit) is hij nergens zwaar. Integendeel: die kinderen zijn vaak vertederend, er werd ook veel gelachen in de zaal. Het is wel een film om nadien op café over door te bomen. Bij voorbeeld: was het kordate optreden van de moeder terecht of moest zij eerst veel meer met haar dochter gepraat hebben? Persoonlijk denk ik dat haar optreden goed was, liegen kan nu eenmaal niet getolereerd worden en de school komt ze zo aan. Dus was kiezen voor de korte pijn de beste optie. En, vermits het een warm gezin is, zal dat gesprek nadien wel gevolgd zijn. Maar ik kan me inbeelden dat sommige mensen anders denken over haar reactie.

Score: 9/10!!!!!!!

Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyFri Jul 29, 2011 12:21 am

Lin wrote:
Wij zijn het voorbije weekend naar The King's speech gaan kijken.

Ik heb echt genoten van deze film die verschillende oscars in de wacht sleepte. Colin Firth vertolkt hier schitterend de stotterende koning van Engeland die in gevaarlijke oorlogstijden voor zijn volk de rots in de branding moet worden. Ook zijn tegenspeler, de spraakdeskundige die de vorst regelmatig van antwoord dient, is uitstekend vertolkt door Geoffrey Rush.


- The King's speech 8.5

Ik heb deze film verleden week gezien en ik ga helemaal akkoord met de score die je hem gegeven hebt!
Mooi verhaal dat schitterend vertolkt werd door beide hoofdrolspelers.
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyThu Aug 04, 2011 4:07 pm

FrEaK wrote:
Lin wrote:
Wij zijn het voorbije weekend naar The King's speech gaan kijken.

Ik heb echt genoten van deze film die verschillende oscars in de wacht sleepte. Colin Firth vertolkt hier schitterend de stotterende koning van Engeland die in gevaarlijke oorlogstijden voor zijn volk de rots in de branding moet worden. Ook zijn tegenspeler, de spraakdeskundige die de vorst regelmatig van antwoord dient, is uitstekend vertolkt door Geoffrey Rush.


- The King's speech 8.5

Ik heb deze film verleden week gezien en ik ga helemaal akkoord met de score die je hem gegeven hebt!
Mooi verhaal dat schitterend vertolkt werd door beide hoofdrolspelers.

Tof dat je ook zo van die film genoten hebt! :thumbsup:

Als je de kans krijgt om eens naar Le gamin au vélo van de broers Dardenne te gaan kijken, moet je dat zeker doen. Da's echt een topfilm, zowat wat het scenario, de acteerprestaties als de verfilming betreft. Krijgt van mij 9/10!
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyMon Aug 15, 2011 10:22 pm

Vrijdag heb ik nog eens naar inception gekeken, en blijf hem goed vinden Smile!

Gisterenavond heb ik SM rechter gezien met Gène Bervoets en Veerle Dobbelaere. De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van voormalig Mechelse strafrechter Koen Aurousseau en zijn vrouw Magda Wolters van der Wey. De titel van de film vertelt eigenlijk al waarover de film gaat. Koen is rechter en is getrouwd met Magda. Zijn vrouw is zwaar depressief, tot op het moment dat ze aangeeft aan haar man dat ze aan SM wil doen, om pijn te hebben. Hijzelf begrijpt het allemaal niet zo goed, maar wil alles doen om z'n huwelijk te redden. Zij vindt ook haar levensvreugde terug. Ze gaan ook naar een SM-club. Hoewel een collega Koen waarschuwt dat hij zo makkelijk gechanteerd kan worden, besluiten ze toch te blijven gaan. Na een tijdje komen ze dan ook de verkeerde 'meester' tegen, en gaat de bal aan het rollen. Koen wordt uiteindelijk ontslagen en aangeklaagd wegens mishandeling van zijn vrouw.

Het duo zet het verhaal zeer realistisch neer. De film schuwt de realiteit niet, en laat ook zeer expliciete beelden zien.
Hierdoor krijg je niet het gevoel dat ze de kijker willen 'beschermen' tegen het 'kwade'. Nu de harde beelden worden uiteraard ook afgezwakt met minder harde, en liefdevolle momenten waardoor je toch opgenomen wordt in het verhaal.

Ondanks het feit dat ik toch altijd wat kritisch ben voor Nederlandstalige films, wil ik deze toch nipte 6.5 à 7 geven.






Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyMon Oct 24, 2011 6:49 pm

FrEaK wrote:
Vorige week ook nog Black Swan gaan kijken...
Film met o.a. Natalie Portman, waarvoor ze trouwens een oscar kreeg...

Score: 7.5/10
Genre: drama, thriller

Balletdanseres Nina (Natalie Portman) maakt deel uit van een balletgezelschap waarbinnen hevige concurrentie heerst. De belangrijkste danseres van dat moment, Beth (Winona Ryder), staat op het punt om te vertrekken en iedereen wil haar plaats innemen, te meer daar zij tot dan toe een hoofdrol vertolkte in het populaire Zwanenmeer-ballet van Tsjaikovski. Volgens de artistiek leider van het gezelschap heeft Nina zeker talent, maar mist ze het één en ander op het mentale vlak...Ze is geknipt voor de rol van de witte zwaan, maar voor de rol van zwarte zwaan mist ze uitstraling, sensualiteit, etc. Haar rivale Lily is echter geknipt voor de rol van zwarte zwaan...Er ontstaat een serieuze strijd tussen beide dames...

De film is vrij donker getint, maar af en toe wordt er wel een grappige noot aan toegevoegd. Het vraagt van de kijker toch enige oplettendheid om hem volledig te begrijpen. Ook zijn er een aantal scenes aanwezig, die niet echt voor de gevoelige kijkers zijn geschikt. De acteerprestatie van Natalie Portman is ronduit fanatisch zoals ze zich weet in te werken/leven van beide karakters.

Ik ga morgen kijken, ben erg benieuwd!

Zaterdag met Djuus naar 'We need to talk about Kevin' gaan kijken, met een schitterende Tilda Swinton in de hoofdrol. Maar ook de verschillende jongens die de opgroeiende Kevin spelen, zijn indrukwekkend.

Als deze film één ding aantoont, dan is het wel dat het hebben van kinderen niet altijd gelukkig maakt. De kleine Kevin is een huilbaby die nadien het leven van zijn moeder heel moeilijk maakt. Hij praat laat, weigert zindelijk te worden en is erg negatief ingesteld. Moeder voelt goed aan dat er grote problemen zijn met Kevin, maar vader weigert de waarheid onder ogen te zien. Als later het huisdier van het kleine zusje verdwijnt, het meisje zelf extreem getreiterd wordt door grote broer, en die broer zelf alleen nog aandacht heeft voor zijn pijl en boog, weet je dat het onheil onafwendbaar is. Kevin richt een bloedbad aan, thuis en in zijn middelbare school.
De publieke opinie kant zich tegen de moeder, zij wordt beschimpt en gepest.

De film is niet chronologisch, de scènes zijn erg verknipt. Je moet zoals bij een puzzel de stukjes in elkaar passen, tot alles op zijn plaats valt.

Buitengewone film! Krijgt van mij 9/10.




Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyFri Oct 28, 2011 5:50 pm

@ Freak: ga helemaal akkoord met je beschrijving van de film (Black Swan) en ik kan me ook vinden in de 7.5/10. Indrukwekkende maar donkere film.
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyTue Dec 13, 2011 10:49 am

Zaterdag 'Oorlogswinter' op TV gezien.
Het is een Nederlandse film, gebaseerd op het gelijknamig boek van Jan Terlouw. Er zijn echter wel wat verschillen met het boek, maar dat schaadt het verhaal van de film niet. Het verhaal wordt op een realistische wijze neergezet. Er wordt ook geen buitensporig geweld gebruikt, zoals je vaak ziet bij oorlogsfilms. Hier staat wel degelijk het verhaal van Michiel en het verzet centraal.

Acteurs: Martijn Lakemeier, Jamie Campbell Bower and Yorick van Wageningen
Genre: Drama, Geschiedenis
Score: 7/10

Spoiler:

Spoiler:
Back to top Go down
Lin




Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 2011-01-08
Leeftijd : 70
Woonplaats : Kontich

Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma EmptyThu Feb 09, 2012 11:33 pm

We zijn kort na elkaar twee films gaan zien in de Cartoon's in Antwerpen.

Eerst Carnage, een geweldige film van Roman Polanski met Jodie Foster en Kate Winslet. Twee koppels komen samen om een bagatel, hun zoontjes hadden ruzie die met handgemeen eindigde, te bespreken. De bespreking wordt een conflict, niet alleen tussen beide koppels, maar op de duur heeft iedereen met iedereen ruzie. Ernst en lach wisselen elkaar af in deze film, het is een heel intense filmervaring.

Krijgt van mij 9/10!

Na deze zeer intense film, kwam de week nadien A dangerous method wel heel traag over. Het thema (de werkmethode van Freud en Jung die via psychoanalyse mensen van wanen en hysterisch gedrag dachten te kunnen genezen) is nochtans interessant. Maar de vele dialogen en de mooie beelden leiden niet echt ergens toe. Enerzijds verloopt de film traag, anderzijds maakt hij sprongen in de tijd waar je net meer uitdieping verwacht. De mannelijke hoofdrollen (Michael Fassbender, Viggo Mortsensen) waren wel sterk, maar van Keira Knightly vond ik het, zeker bij het begin van de film, wel wat overacting. Wat mij betreft niet echt een beklijvende film dus.

6/10
Back to top Go down
Sponsored content





Filmbespreking - critique cinéma Empty
PostSubject: Re: Filmbespreking - critique cinéma   Filmbespreking - critique cinéma Empty

Back to top Go down
 
Filmbespreking - critique cinéma
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
JHF forum :: Blabla-
Jump to: