JHF forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
JHF forum

Justine Henin Fan Forum
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine

Go down 
+14
martineke
Lin
vichnok
La cigale
Djuus
Lilianeke
Den130
Danielle
standard
Ilunga
FrEaK
Addyke
Jujufreak
Admin
18 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AuthorMessage
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyFri Jan 21, 2011 8:39 pm

Henin crasht tegen Kuznetsova

Justine Henin staat nog niet waar ze wil staan. 'Juju' mist na haar elleboogblessure duidelijk nog het nodige ritme en dat brak haar zuur op tegen de gevaarlijke outsider Svetlana Kuznetsova. Eén servicebreak volstond in de eerste set (6-4), in een ellenlang tweede bedrijf redde Henin aanvankelijk drie matchpunten om in de tiebreak met 10-8 onderuit te gaan. Alle Belgische hoop is nu op Kim Clijsters gevestigd.

Vorig jaar schreef Henin nog een droomverhaal in Melbourne en verloor ze pas in de finale van Serena Williams, nu crashte het elfde reekshoofd al in de derde ronde tegen de erg wisselvallige Kuznetsova, het Russische 23ste reekshoofd dat geregeld koud en warm blaast maar vandaag toch vooral dat laatste deed. De clash ging lange tijd gelijk op, tot Henin -een hele partij lang op zoek naar haar goeie opslag- bij 3-3 haar service inleverde. Voldoende voor tweevoudig Grandslamwinnares 'Kuzzy' om meteen de set na 45 minuten naar zich toe te trekken.

Zenuwen 'Kuzzy'
Henin verloor in haar openingsronde tegen kwalificatiespeelster Sania Mirza ook de eerste set. Er was dus nog niets aan de hand, maar veel ruimte om fouten te maken had Henin niet meer. En net dat deed ze. In toaal mepte ze maar liefst 41 unforced errors. Bij 1-1 verloor een futloze Henin, die haar gouden backhand slechts sporadisch liet bewonderen, een tweede keer haar opslag. Eenzelfde scenario leek in de maak als in de eerste set, tot een zenuwachtige Kuznetsova last kreeg van een oud zeer. Ze begon te 'choken' en liet bij 5-4 na uit te serven. Een rebreak zorgde voor een tweede kans bij 6-5, maar ook dat liet de Russische liggen. "Dat is nu eenmaal tennis. Je wordt zenuwachtig", sprak 'Kuzzy' achteraf. "Ik wou hier ook zo graag winnen, in deze fantastische ambiance. Match per match word ik beter. Vooral met mijn tennis in de eerste set ben ik tevreden."

Henin blijft sukkelen
Henin won al zestien keer tegen Kuznetsova, waaronder een keertje op Roland Garros toen ze ook zo goed als dood en begraven leek. Henin vocht voor wat ze waard was, maar een derde set zat er ditmaal niet in. In de tiebreak bleef onze landgenote sukkelen met haar opslag. Ze redde aanvankelijk nog drie matchpunten, maar na een nieuwe dubbele fout van Henin verzilverde ze nummer vier.

Geen excuus
"Ze was beter dan ik, vooral op de belangrijke momenten", aldus Henin. "Ik had kansen om terug te komen in de tweede set, maar ik heb nooit de bovenhand kunnen halen in de wedstrijd. Zij was agressiever, en dat maakte veel verschil. Ik weet dat ik niet 100 % ben, maar dat wist ik vooraf. Daarom heb ik ook geen excuus, want ik heb beslist om zo te spelen. Het was de voorbije drie dagen lastig voor mijn elleboog. Ik heb er alles aan gedaan, maar het was niet genoeg". (odbs/belga)
Back to top Go down
Danielle

Danielle


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 2011-01-04
Leeftijd : 80
Woonplaats : 1342 Limelette

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Intégralité de l'interview de Justine après sa défaite...   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptySun Jan 23, 2011 9:51 pm

http://video.eurosport.fr/tennis/open-d-australie/2011/henin-j'ai-tout-donne_vid163012/video.shtml

J'ai pensé que ça vous plairait d'entendre l'interview donné par Justine après sa défaite face à Svetlana Kuznetsova, elle est en intégralité et je l'ai prise sur le site d'Eurosport...
Back to top Go down
Danielle

Danielle


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 2011-01-04
Leeftijd : 80
Woonplaats : 1342 Limelette

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Justine et la Fed Cup   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyTue Jan 25, 2011 6:05 pm

http://sport.be.msn.com/nl/tennis/article.html?Article_ID=490077

Voici la version néerlandaise de l'annonce du retrait de Venus Williams pour la Fed Cup et aussi la confirmation que Justine est bien sélectionnée pour la Fed Cup, ce qui signifie que son coude tient le coup et qu'elle peut jouer. Une excellente nouvelle plutôt rassurante...
Back to top Go down
Danielle

Danielle


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 2011-01-04
Leeftijd : 80
Woonplaats : 1342 Limelette

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Justine et la Fed Cup   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyTue Jan 25, 2011 6:07 pm

Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyTue Jan 25, 2011 6:28 pm

Danielle wrote:
http://sport.be.msn.com/nl/tennis/article.html?Article_ID=490077

Voici la version néerlandaise de l'annonce du retrait de Venus Williams pour la Fed Cup et aussi la confirmation que Justine est bien sélectionnée pour la Fed Cup, ce qui signifie que son coude tient le coup et qu'elle peut jouer. Une excellente nouvelle plutôt rassurante...


Merci Danielle :thumbsup: wave
Back to top Go down
La cigale

La cigale


Aantal berichten : 1233
Registratiedatum : 2010-12-31
Leeftijd : 68
Woonplaats : Braine-le-Château

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:03 pm

Sad Sad Sad Crying or Very sad Je viens de lire que Justine arrête sa carrière Crying or Very sad Sad Sad Sad
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:08 pm

La cigale wrote:
Sad Sad Sad Crying or Very sad Je viens de lire que Justine arrête sa carrière Crying or Very sad Sad Sad Sad

Sad Sad Sad Sad Sad Sad WWWWWWWWWWWWHHHHHHHHHHHHHHHHHHHYYYYYYYYYYYYYYYYY???????????????
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:10 pm

Justine Henin arrête sa carrière

Après de nouveaux examens médicaux, Justine Henin a annoncé qu’elle arrêtait sa carrière tennistique. Sa lettre d’adieu

Bonjour à tous,

Si je m’adresse à vous par écrit, c’est parce que je vis des moments difficiles et que c’est le moyen qui me permettra de vous exprimer au mieux mon ressenti, le temps que je retrouve un peu mes esprits. Je n’ai malheureusement pas de bonnes nouvelles. J’ai passé différents examens ces derniers jours qui ont confirmé que j’avais vécu une grosse rechute au niveau de mon coude en Australie.

Après ma chute à Wimbledon en juin, je savais que les choses seraient compliquées pour revenir. Mais j’avais décidé de m’accrocher et de tout donner pour surmonter la blessure. Rarement épargnée par la douleur, ces derniers mois de travail ont été éprouvants. Le temps a passé et les doutes ont grandi, et seul le retour à la compétition pouvait y répondre. Pas les réponses que j’espérais malheureusement… J’ai souffert tous les jours un peu plus ces dernières semaines, mais je pensais que ma volonté prendrait le dessus. Aujourd’hui, les examens sont clairs et les médecins formels, mon coude est trop abimé et trop fragilisé pour que je puisse continuer à exercer ma passion et mon métier à haut niveau.

Je suis sous le choc, évidemment, même si la galère de ces 7 derniers mois m’avait fait comprendre que peut-être un jour je devrais me faire une raison. Ayant bien réfléchi et suite aux conseils des médecins, il est l’heure de se rendre à l’évidence et d’accepter que ma carrière s’arrête là… définitivement… Même si c’est dur, très dur alors que je revenais avec énormément d’envie.

Je suis triste… j’avais espéré un autre retour et rêvé une autre fin.

J’aurai besoin de temps pour digérer tout ça mais je reste convaincue qu’avec un peu de recul, et même si sur le plan sportif mon retour n’aura pas été à la hauteur de mes espérances, je réaliserai que j’aurai malgré tout appris et gagné beaucoup de choses ces 15 derniers mois.

Je tourne, et pour de bon cette fois, une incroyable page de ma vie… Quel merveilleux voyage j’ai eu la chance d’accomplir durant toutes ces années. Je suis plus sereine aujourd’hui pour poser un regard positif et reconnaissant sur cette expérience de vie qui m’a donné tellement d’émotions et tant appris.

Je n’y serais jamais arrivée toute seule, et je tiens à remercier toutes les personnes qui sont montées à bord de cette aventure avec moi. Mon coach et mon ami Carlos, ma famille, mes amis, toute mon équipe, tous ceux qui m’ont aidé à relever la tête quand c’était dur et partagé mes larmes de joie. Merci à mes partenaires, à la confiance qu’ils m’ont accordée et à leur soutien en toutes circonstances. Merci à mon staff médical qui, ces derniers mois, m’a épaulé avec beaucoup de disponibilité et de professionnalisme. Enfin et surtout, merci à vous tous. Merci d’avoir été à mes côtés durant toutes ces années. Je n’oublierai jamais votre soutien et votre fidélité. Et si je devais avoir un seul regret, ce serait de m’être trop protégée et de ne pas avoir été encore plus proche de vous. J’espère que vous me pardonnerez mes maladresses et garderez un merveilleux souvenir de ces émotions partagées ensemble.

En route pour de nouvelles aventures…

A bientôt, quelque part…

Justine

Hallo allemaal,

Ik richt me schriftelijk tot jullie, omdat ik me momenteel zo het beste kan uitdrukken, ik beleef momenteel heel moeilijke momenten. Ik heb helaas geen goed nieuws. Ik heb de laatste dagen verschillende onderzoeken ondergaan die hebben bevestigd dat mijn elleboog opnieuw heel wat schade heeft opgelopen door mijn avontuur in Australië.

Na mijn val op Wimbledon in juni, wist ik dat het ingewikkeld zou zijn om terug te komen. Maar ik had besloten om te blijven spelen en om alles te geven om de blessure te overwinnen. De laatste maanden ben ik zelden gespaard gebleven door de pijn, het zijn dan ook maanden geweest van zware beproeving. De tijd is voorbijgegaan en de twijfels zijn gegroeid, en enkel de terugkeer naar de competitie zou me antwoorden geven. Niet de antwoorden waarop ik hoopte… helaas. Ik heb de laatste weken alle dagen iets meer pijn geleden, maar ik geloofde dat mijn wil de bovenhand zou nemen. Vandaag zijn de onderzoeken duidelijk en de artsen formeel, mijn elleboog is te breekbaar en gekwetst opdat ik mijn passie en mijn beroep op hoog niveau kan blijven uitoefenen.

Ik ben in schok, natuurlijk, zelfs wanneer de ware arbeid van deze 7 laatste maanden me had laten begrijpen dat er misschien een reden voor was. Na goed te hebben nagedacht en ten gevolge van de adviezen van de artsen, is het nu duidelijk en moet ik aanvaarden dat mijn loopbaan hier… definitief… stopt. Ook al is het hard, zeer hard, terwijl ik met een enorme vechtlust terugkwam.

Ik ben droevig… ik had gehoopt op een andere terugkeer en gedroomd van een ander einde. Ik zal tijd nodig hebben om dit allemaal te verwerken, maar ik blijf overtuigd dat zelfs met beetje vooruitgang , mijn niveau bij mijn terugkeer niet aan mijn verwachtingen voldeed, ik heb ondanks alles veel geleerd de voorbije 15 maanden.

Ik draai, en voor deze keer, een ongelofelijke bladzijde van mijn leven om… Welke wonderlijke reis heb ik gedurende al deze jaren mogen beleven. Vandaag de dag ben ik rustiger geworden en kan ik zo een op positieve en dankbare manier terugblikken op deze ervaring uit mijn leven.

Ik zou er nooit helemaal alleen geraakt zijn, en ik sta erop om alle personen te bedanken die aan boord van dit avontuur gebleven zijn met mij. Mijn trainer en mijn vriend Carlos, mijn familie, mijn vrienden, heel mijn team, al degenen die me geholpen hebben wanneer het moeilijk was en gedeeld hebben in mijn vreugde. Bedankt aan mijn partners, aan het vertrouwen dat zij me hebben toegekend en aan hun steun in alle omstandigheden. Bedankt aan mijn geneeskundige staf die, deze laatste maanden, me altijd ter beschikking stond en die altijd met veel professionalisme klaarstond.

Tenslotte en vooral, bedankt iedereen. Bedankt om aan mijn zijde te staan tijdens al deze jaren. Ik zal nooit jullie steun en jullie trouw vergeten. En als ik slechts over één ding spijt zou hebben, zou het zijn dat ik mezelf te hard beschermd heb en dat ik niet dichter bij jullie kon staan.

Ik hoop dat jullie me mijn onhandigheden zullen vergeven en een wonderlijke herinnering van deze samen gedeelde ontroeringen zullen houden.

Op weg voor nieuwe avonturen…

Tot weldra, waar dan ook…

Justine

Dear all,

I address my letter to you because this is currently the best way to express meself, I now experience very difficult times. I have unfortunately not good news. I spent the last days undergoing various medical tests and they have confirmed that my elbow has been damaged by my adventure in Australia.

After my crash at Wimbledon in June, I knew it would be difficult to come back. But I had decided to keep playing and to give everything to overcome the injury. In these recent months I have rarely been spared from the pain, those last months were very hard. Time has passed, and the doubts have grown, and only return to the courts would give me answers. Not the answer I was hoping for... unfortunately. I suffered a lot the last week and every day gave me more and more pain, but I believed that my will would take the upper hand. Today, the examinations are clearly and and the doctors formally, my elbow is too fragile and hurt so that my passion and my profession at high level cannot continue to exist.

I’m in shock, of course, even whith the work of these past seven months I had to understand that there might be a reason for all this. After having well considered and following the advice of doctors, it is now clear and I accept that my career here ... ... finally ends. Even though it’s hard, very hard, while I came back with a tremendous fighting spirit.

I’m sorry ... I had hoped for a different return and dreamed of a different ending. I will need time to process all this, but I remain convinced that even with little progress, my level with my return did not meet my expectations, despite everything I’ve learned a lot over the past 15 months.

I turn, and this time, an incredible page of my life ... What a wonderful trip, I have experience during all these years. Today I’m calmer and I can create a positive and rewarding look back on this experience in my life.

I would never have reached this level all alone, and I insist to thank all persons who sticked with me during adventures. My coach and my friend Carlos, my family, my friends, my whole team, all those who helped me when it was hard and have shared in my joy. Thank you to my partners for the confidence they have given me, for their support in all circumstances. Thanks to my medical staff who, these last months, were always available and always with great professionalism there for me.

Finally and most importantly, thanks everyone. Thanks for standing by my side during all these years. I will never forget your support and your loyalty. And if I only regret one thing, this would be that I’ve protected myself too hard and that I couldn’t stand closer to you.

I hope you will forgive me my clumsiness and a wonderful reminder of shared emotions will keep them together.

On the way to new adventures ...

See you soon, anywhere ...

Justine
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:12 pm

Justines palmares

Justine Henin, de Belgische nummer 1 van de wereld in het tennis, heeft vandaag haar definitieve afscheid van de tenniswereld aangekondigd. De Belgische tenniste een indrukwekkend palmares bij elkaar.

Naam: Justine Henin
Geboortedatum: 1 juni 1982
Trainer: Carlos Rodriguez

Titels:

Kadetten:
1994: Belgisch Kampioen

Juniores:

- 1997: Winst op Orange Bowl, het wereldkampioenschap bij de juniores

- 1997: Winst Roland Garros bij de juniores
- Toernooizeges:
- ITF-toernooi Le Touquet in Frankrijk
- ITF-toernooi Koksijde in België
- ITF-toernooi Gelos in Frankrijk
- ITF-toernooi Grenelefe in Florida
- ITF-toernooi Ramat Ha-Sharon in Israël, dubbeltitel met Kim Clijsters
- ITF-toernooi Reims in Frankrijk
- ITF-toernooi Luik in België

Justine Henin maakte haar profdebuut in 1999 en haalde een indrukwekkend palmares.

Profs:
- 1999: Zege Diamond Games in Antwerpen
- 2001: Zeges Gold Coast, Canberra, 's Hertogenbosch; winst Fed Cup met Kim Clijsters, Laurence Courtois en Els Callens; verlies in finale Wimbledon
- 2002: Zeges Berlijn en Linz; winst in Trier I-toernooi
- 2003: Zeges Dubai, Charleston, Berlijn, Roland Garros, San Diego, Toronto, US Open, Zürich

Ze bereikt voor de eerste keer de eerste plaats op de WTA-ranglijst.

- 2004: Zeges Sydney, Australian Open, Dubai, Indian Wells en gouden medaille op Olympische Spelen Athene. Henin zakt dit jaar naar nummer 8 op wereldranglijst.

- 2005: Zeges Charleston, Warschau, Berlijn, Roland Garros.
- 2006: Zeges Sydney, Roland Garros, Eastbourne, Masters Madrid, Dubai, New Heaven.

Ze is ook opnieuw de nummer 1 van de wereld.

- 2007: Zeges Toronto, US Open, Stuttgart, Zürich, Masters Madrid, Dubai, Doha, Warschau, Roland Garros, Eastbourne.
- 2008: Zeges Sydney, Diamond Games.

- 2010: Zeges Stuttgart, Hertogenbosch en finales in Brisbane en Australian Open

Ze behaalt in totaal 43 toernooizeges waaronder 7 Grand Slams met 4 keer Roland Garros, 2 keer US Open en 1 keer Australian Open. Bovendien haalt ze de gouden medaille Olympische Spelen in Athene.

Onderscheidingen:
2003: Belgisch sportvrouw van het jaar
2003: ITF Wereldkampioen
2003: Europees sportvrouw van het jaar
2003: Grootkruis in Kroonorde
2004: Belgisch sportvrouw van het jaar
2004: Grootofficier in Leopoldsorde
2006: Wereldkampioen volgens ITF
2006: Belgisch sportvrouw van het jaar
2006: Europees sportvrouw van het jaar
2007: Belgisch sportvrouw van het jaar
2007: Belgische Sportpersoonlijkheid van het jaar
2007: ITF Wereldkampioen
2007: UEPS Sportvrouw van het jaar
2008: Laureus Sportvrouw van het jaar
2008: Verkozen tot speelster van 2007 door WTA
Back to top Go down
vichnok

vichnok


Aantal berichten : 1588
Registratiedatum : 2011-01-01
Leeftijd : 82
Woonplaats : Pals - Catalogne

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:15 pm

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Pleure-triste-59
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:21 pm

De signialen waren er misschien wel, maar toch vind ik dit een serieuse onaangename verrassing!
Ik vind het vooral jammer dat de beslissing wordt opgedrongen door blessures, en niet omdat ze het tennis beu is!
We waren met z'n allen nog aan het dromen van wimbledom, de olympische spelen in 2012...
Het heeft niet mogen zijn Sad Sad Sad Sad
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:36 pm

Erg jammer dat ze niet meteen gestopt is na haar val in Wimbledon. Ze heeft er meer kwaad dan goed mee gedaan ... maar ze speelde natuurlijk tegen Clijsters, de oh zo faire Kim, die haar er meermaals van beschuldigd heeft blessures te faken om een time-out te kunnen nemen. Die laatste heeft dan toch bereikt wat ze wou ...

De manier waarop ze afscheid moet nemen is vooral voor Justine zelf heel erg. Zij die altijd al heeft moeten vechten voor elk beetje geluk, die tegenslag na tegenslag overwonnen heeft, moet nu toch het hoofd buigen voor en door die ongelukkige val.

Ik hoop dat ze niet in een zwart gat valt, dat ze andere bezigheden vindt en vooral: dat ze gelukkig wordt, want ze heeft mij en veel andere tennisfans veel gelukkige momenten bezorgd.

Ze zal voor altijd in mijn hart blijven en herinnerd worden als de beste sportvrouw die België ooit heeft gehad I love you :ju:
Back to top Go down
Ilunga




Aantal berichten : 5019
Registratiedatum : 2011-01-02
Woonplaats : oost-vlaanderen belgie

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:48 pm

Het tennis zonder Justine is géén tennis Ik zal haar missen nu dat ik dacht dat het goed ging gaan
Back to top Go down
Ilunga




Aantal berichten : 5019
Registratiedatum : 2011-01-02
Woonplaats : oost-vlaanderen belgie

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:51 pm

Het moet echt niet gegaan hebben en justine een tweederangsrol dat ging niet Ze is en blijft men numero uno Het gaat je goed Justine Ik zit hier van de hand gods geslagen Het doet pijn
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:52 pm

BOIC: 'Alle respect voor Justine'

Eddy De Smedt, topsportdirecteur van het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC en tevens ook Chef de Mission van de Belgische delegatie voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen, begrijpt de beslissing van Justine Henin om opnieuw te stoppen met toptennis.

'We begrijpen dat het niet meer mogelijk is om met zo'n blessure op topniveau te blijven evolueren", stelde De Smedt. "Het is uiteraard ook bijzonder jammer nieuws. Justine heeft ons land op de Olympische Spelen van 2004 in Athene nog een schitterende gouden medaille bezorgd en was voor de Spelen van 2012 in Londen ook zeker een kanshebber op eremetaal', verklaarde hij.

'Voor Justine zelf is dit ongetwijfeld een heel moeilijke periode. We hebben heel veel respect voor haar', besloot hij.
Back to top Go down
Jujufreak




Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 2010-12-28
Leeftijd : 40
Woonplaats : Gent - Gand

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 6:53 pm

Arts Henin: 'Operatie en langdurig herstel enig alternatief'

De beslissing van Justine Henin om voor de tweede keer een punt achter haar carrière te zetten, kwam er op uitdrukkelijk doktersadvies. Dat zegt haar behandelende arts, professor Bellemans. Die is als orthopedisch chirurg verbonden aan het UZ Leuven.

'Justine Henin werd door haar medische staf geadviseerd om op onmiddellijke basis haar tenniscarrière te stoppen. Dit advies werd gegeven na de recentste NMR scan, genomen na haar laatste match op de Australian Open, die een belangrijke verslechtering van haar elleboog toonde sinds de blessure opgelopen tijdens Wimbledon 2010 en waarbij toen een capsuloligamentair letsel werd vastgesteld', legt professor Bellemans uit.

'Het enige alternatief bestaat uit een majeure operatieve ingreep, inclusief een langdurig herstel (oplopend tot 1 jaar), een ingreep niet vrij van risico's, en zonder garantie tot het opnieuw halen van haar niveau.'

'Justine werd geïnformeerd dat, indien zij onmiddellijk haar tennisactiviteiten stopt en de elleboog laat genezen, de kans redelijk is dat zij verder kan leven zonder pijn in de elleboog bij haar dagdagelijkse activiteiten. Indien zij toch zou beslissen verder te doen met tennissen, kan bovenstaande echter niet langer gegarandeerd worden. Bijgevolg kan dit op medische grond niet langer ondersteund worden', aldus Bellemans.
Back to top Go down
FrEaK




Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 2011-01-02

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 7:14 pm

Jujufreak wrote:
Arts Henin: 'Operatie en langdurig herstel enig alternatief'

De beslissing van Justine Henin om voor de tweede keer een punt achter haar carrière te zetten, kwam er op uitdrukkelijk doktersadvies. Dat zegt haar behandelende arts, professor Bellemans. Die is als orthopedisch chirurg verbonden aan het UZ Leuven.

'Justine Henin werd door haar medische staf geadviseerd om op onmiddellijke basis haar tenniscarrière te stoppen. Dit advies werd gegeven na de recentste NMR scan, genomen na haar laatste match op de Australian Open, die een belangrijke verslechtering van haar elleboog toonde sinds de blessure opgelopen tijdens Wimbledon 2010 en waarbij toen een capsuloligamentair letsel werd vastgesteld', legt professor Bellemans uit.

'Het enige alternatief bestaat uit een majeure operatieve ingreep, inclusief een langdurig herstel (oplopend tot 1 jaar), een ingreep niet vrij van risico's, en zonder garantie tot het opnieuw halen van haar niveau.'

'Justine werd geïnformeerd dat, indien zij onmiddellijk haar tennisactiviteiten stopt en de elleboog laat genezen, de kans redelijk is dat zij verder kan leven zonder pijn in de elleboog bij haar dagdagelijkse activiteiten. Indien zij toch zou beslissen verder te doen met tennissen, kan bovenstaande echter niet langer gegarandeerd worden. Bijgevolg kan dit op medische grond niet langer ondersteund worden', aldus Bellemans.


Dit artikel zegt genoeg denk ik...
Back to top Go down
Den130

Den130


Aantal berichten : 3057
Registratiedatum : 2011-01-07
Woonplaats : Enghien

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 8:02 pm

Jujufreak wrote:
Erg jammer dat ze niet meteen gestopt is na haar val in Wimbledon. Ze heeft er meer kwaad dan goed mee gedaan ... maar ze speelde natuurlijk tegen Clijsters, de oh zo faire Kim, die haar er meermaals van beschuldigd heeft blessures te faken om een time-out te kunnen nemen. Die laatste heeft dan toch bereikt wat ze wou ...

De manier waarop ze afscheid moet nemen is vooral voor Justine zelf heel erg. Zij die altijd al heeft moeten vechten voor elk beetje geluk, die tegenslag na tegenslag overwonnen heeft, moet nu toch het hoofd buigen voor en door die ongelukkige val.

Ik hoop dat ze niet in een zwart gat valt, dat ze andere bezigheden vindt en vooral: dat ze gelukkig wordt, want ze heeft mij en veel andere tennisfans veel gelukkige momenten bezorgd.

Ze zal voor altijd in mijn hart blijven en herinnerd worden als de beste sportvrouw die België ooit heeft gehad I love you :ju:

Ik ben het helemaal met je eens Marc, niemand zal me doen vibreren zoals JUSTINE, ze was UNIQUE!!!
Ik hoop eveneens dat ze gelukkig mag worden, ze heeft ons zoveel mooie momenten doen beleven, maar het doet toch pijn, en dan denk ik ook aan haar.
Back to top Go down
Lilianeke

Lilianeke


Aantal berichten : 1571
Registratiedatum : 2010-12-31

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 8:09 pm

Jujufreak wrote:
Erg jammer dat ze niet meteen gestopt is na haar val in Wimbledon. Ze heeft er meer kwaad dan goed mee gedaan ... maar ze speelde natuurlijk tegen Clijsters, de oh zo faire Kim, die haar er meermaals van beschuldigd heeft blessures te faken om een time-out te kunnen nemen. Die laatste heeft dan toch bereikt wat ze wou ...

De manier waarop ze afscheid moet nemen is vooral voor Justine zelf heel erg. Zij die altijd al heeft moeten vechten voor elk beetje geluk, die tegenslag na tegenslag overwonnen heeft, moet nu toch het hoofd buigen voor en door die ongelukkige val.

Ik hoop dat ze niet in een zwart gat valt, dat ze andere bezigheden vindt en vooral: dat ze gelukkig wordt, want ze heeft mij en veel andere tennisfans veel gelukkige momenten bezorgd.

Ze zal voor altijd in mijn hart blijven en herinnerd worden als de beste sportvrouw die België ooit heeft gehad I love you :ju:
inderdaaad de faire kim
de lachse kim
ik moet het allemaal niet weten van haar
het gene dat ons justine al heeft gepresteert daar kan zij nog niet aan ,en ja de weg is nu vrij voor haar maar ik
blijf zeggen er is maar één nummer 1 in belgie en dat is zonde descuse JUSTINE
zij zal dat niet meer kunnen evenaren
en voor mij is er geen tennis zonder justine
ik heb nog wel andere favorieten maar , Question Question Question Question Question Question Question Question Question
ik hoop dat het hier nog blijft bestaan ,want het is aangenaam vertoeven
ook ik ben heel Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
maar ik kan mij nu er beter bijleggen alds de vorige keer
en ik hoop uit de grond van mijn I love you I love you I love you I love you I love you I love you I love you
dat justine Question Question Question Question Question weet niet wat zeggen sorry
Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 9:36 pm

Sabine Appelmans: "Ik ben er niet goed van"
© belga

Sabine Appelmans, de kapitein van het Belgische Fed Cup-team, verklaarde aan Sporza enorm verrast te zijn door het nieuws dat Justine Henin een punt achter haar tenniscarrière zet.
"Justine had hard gewerkt om terug te keren", aldus Appelmans. "Dat ze nu moet stoppen, wens je niemand toe. In Australië heeft ze elke dag 2,5 uur aan die elleboog gewerkt en nu zou ze weer vanaf 0 moeten beginnen. Stoppen is wellicht de enige oplossing."

"Ze is al eens bijna twee jaar gestopt", zegt Appelmans. "Ze heeft intussen tennisscholen in België, Florida en China. Ik denk dat dat haar vangnet kan zijn." (belga/dea)
26/01/11 18u08
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 9:49 pm

WTA: "Justine Henin heeft ieders hart veroverd"

Stacey Allaster, de CEO van de Women's Tennis Association (WTA), de overkoepelende organisatie voor professionele tennisspeelsters, bestempelt Justine Henin als "een van de beste atletes van haar generatie". Dat staat te lezen op de website van de WTA. Henin besliste vandaag om een punt achter haar carrière te zetten omwille van een aanslepende elleboogblessure.
"Ze is een geweldige ambassadrice van het vrouwentennis geweest, zowel op als naast de tenniscourts. Haar vechtlust, ongelooflijke moed en successen zitten in de hoofden en de harten van miljoenen fans over de wereld", aldus Allaster.

"We hebben allemaal het geluk gehad om gedurende vele maanden opnieuw de schoonheid van haar spel te mogen aanschouwen. We zullen haar ongetwijfeld missen op de courts. In haar jonge carrière heeft Justine al zo veel gedaan om anderen te inspireren. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit ook in het volgende hoofdstuk van haar leven zo zal zijn." (belga/dea)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 9:51 pm

Steven Martens: "Justine was een symbool voor iedereen"

Justine Henin zette door aanslepende problemen met haar elleboog voor de tweede keer een punt achter haar carrière. Steven Martens, de nieuwe secretaris-generaal van de KBVB, had haar nog onder zijn hoede in zijn periode als kapitein van de Belgische Fed Cup-ploeg.

"Dit is op de eerste plaats heel jammer. Ik heb haar nog niet gesproken en ben dus benieuwd naar haar commentaar. Ik denk dat ze de laatste tijd voelde dat ze de lange fysieke weg terug niet meer kon afmaken. Justine was het symbool voor alle Vlamingen en Walen die op wereldvlak iets proberen neer te zetten", aldus Martens. (belga/dea)
Back to top Go down
Addyke

Addyke


Aantal berichten : 23574
Registratiedatum : 2010-11-14
Leeftijd : 76
Woonplaats : Hoboken

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 10:03 pm

"De gevolgen van Henins afscheid zijn verschrikkelijk"

André Stein, voorzitter van de Franstalige tennisfederatie AFT, is verrast door het nieuws over het einde van de carrière van Justine Henin. "Het is een complete verrassing, ik verwachtte me er helemaal niet aan. Haar toernooi in Australië verliep niet van een leien dakje, we wisten dat de elleboog haar nog steeds parten speelde. Eerlijk gezegd was ik vooral bezorgd over haar deelname aan de Fed Cup, waarin België het op 5 en 6 februari zal opnemen tegen de Verenigde Staten. Maar dat ze een punt zou zetten achter haar carrière had ik nooit verwacht."

"We nemen akte van het nieuws. Maar dit afscheid is anders dan de vorige keer. Deze keer stopt ze op aanraden van de artsen. Haar elleboog kan geen topsport meer verdragen. De gevolgen zijn verschrikkelijk, zowel voor haar als het Belgische tennis met het oog op de Fed Cup en de Olympische Spelen in 2012 in Londen. Het is triestig voor iedereen. Maar we moeten dit respecteren en Justine bedanken voor al wat ze voor het Belgische tennis betekend heeft." (belga/dea)
Back to top Go down
Djuus




Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 2011-01-08

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 11:34 pm

Het nieuws over Justine afscheid aan het professionele tennis sloeg hier in als een bom. Dat er geen persconferentie was, zei al genoeg. Het is de dokter die haar ertoe bracht.

Het is droevig voor haarzelf, het tennis in België en in de wereld. Haar bijdrage tot de sport is niet in woorden te beschrijven.

Hier moet ik van bekomen.
Back to top Go down
Lilianeke

Lilianeke


Aantal berichten : 1571
Registratiedatum : 2010-12-31

Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 EmptyWed Jan 26, 2011 11:50 pm

Djuus wrote:
Het nieuws over Justine afscheid aan het professionele tennis sloeg hier in als een bom. Dat er geen persconferentie was, zei al genoeg. Het is de dokter die haar ertoe bracht.

Het is droevig voor haarzelf, het tennis in België en in de wereld. Haar bijdrage tot de sport is niet in woorden te beschrijven.

Hier moet ik van bekomen.
ik ook djuuske
wij allemaal
ik heb er geen woorden voor Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Back to top Go down
Sponsored content





Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine   Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine - Page 3 Empty

Back to top Go down
 
Nieuws over Justine - Nouvelles sur Justine
Back to top 
Page 3 of 9Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Similar topics
-
» Foto's van en filmpjes over Justine - Photos & vidéos de Justine
» Tennisnieuws - Nouvelles tennistiques
» Terug in de tijd met Justine
» Justines rankings - Classements de Justine

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
JHF forum :: Justine-
Jump to: